شب یلدا، زمان دور هم جمع شدن و مهمانی های خانوادگی و دوستانه است. برای اینکه شما عروس جذاب و متفاوتی باشید می توانید با همسرتان ست بپوشید و با این اصول زیباپوشی در شب یلدا میان میهمانان بدرخشید.

یکی از جذابیت های شما به عنوان نوعروس در مراسم شب یلدا این است که ظاهری جذاب داشته باشید. این که خودتان و همسرتان لباس ست به مناسبت شب یلدا به تن کنید قطعا باعث می شود در ذهن همه ماندگار شوید. برای این روز استفاده از رنگ قرمز، سبز و البته مشکی جزو واجبات است. برای این که در این کار راحت تر عمل کنید ما یک راهنمای جذاب برای آن شب داریم که در ادامه مرورش می کنیم و امیدواریم به کمک آن بتوانید یک ست جذاب برای یلدای خودتان بسازید و از طولانی ترین شب سال لذت ببرید.

ست شب یلدا و رنگ قرمز

در این شب رنگ قرمز و مشکی به عنوان پس زمینه برای شما در الویت است. اما از آن جایی که رنگ های قرمز شما را با نشاط تر نشان می دهند توصیه ما این است که به عنوان لباس اصلی حتما از این رنگ استفاده کنید و بعد آن را با رنگ مشکی و مقداری سبز تلفیق کنید تا کاملا یلدایی شوید.
حتما دیده اید نوزادان و کودکانی که لباس هایی شبیه هندوانه و انار به تن می کنند و اتفاقا خیلی هم زیبا به نظر می رسند. ممکن است زمانی که برای خرید لباس به بازار می روید پیراهن هایی را مشاهده کنید که با تم هندوانه و انار برای خانم ها دوخته شده اند. با این که این لباس ها ممکن است وسوسه خرید را حسابی در شما تقویت کند اما بهتر است قید آن را بزنید و به استفاده از یک لباس شیک و جذاب بسنده کنید چون پوشیدن آن لباس ها خیلی شما را عروس جذابی نشان نمی دهد.

ست شب یلدا؛ بلوز دامن یا پیراهن؟

برای این که شما بلوز و دامن یا پیراهن به تن کنید هیچ اصرار و منعی وجود ندارد. کافیست تصمیم بگیرید که کدام ست لباس به شما می آید. اگر جزو افرادی هستید که بلوز و پیراهن به تن تان می آید بهتر است از یک شومیز قرمز به همراه یک دامن مشکی استفاده کنید و از همسرتان هم بخواهید به همین شیوه لباس به تن کند. این ست جذاب اگر با گردنبند مروارید مشکی، ناخن های لاک زده قرمز و کفش های مشکی ست شود، شما را به طرز شگفت آوری خیره کننده خواهد کرد.
شما در این شب انتخاب های دیگری هم دارید مثل استفاده کردن از پیراهن قرمز یا سارافون قرمز که آن را با یک ساپورت گرم به تن کنید. این هم انتخاب مناسبی است و به عنوان یک لباس رسمی اما راحت می توان روی آن حساب کرد. ما توصیه می کنیم در این شب حتما برای موهای تان از هدبند استفاده کنید.

اکسسوری ست شب یلدا

برای پیدا کردن هد بند با رنگ و مدل مورد علاقه تان لازم نیست بازار را زیر پا بگذارید. مقداری پارچه به اندازه دور دو برابر دور سرتان پیدا کنید. آن را دو لا کرده و بدوزید تا یک نوار ضخیم و دولایه درست شود. بعد آن را بالای سرتان به شکل پاپیونی گره بزنید. این پاپیون می تواند بالای سر شما باشد یا به شکل کج در کنار سرتان قرار بگیرد. هیچ فرقی نمی کند مهم این است که کدام مدل به شما می آید. اگر از هدبند خوش تان نمی آید می توانید یک گل یا پاپیون روی سرتان قرار بدهید تا موهای تان حالت بهتری به خودش بگیرد.

به تازگی گوشواره، گردنبند، انگشتر و روسری هایی به بازار آمده اند که مخصوص شب یلدا هستند و با انارهای کوچک دیزاین شده اند بهتر است حتما برای شب یلدا از این المان ها استفاده کنید تا زیبایی تان صد چندان شود.

سبز یا قرمز
این که لباس تان باید به چه رنگی باشد را قبلا توضیح دادیم اما اگر به هر دلیلی دوست ندارید قرمز را به عنوان رنگ اصلی در لباس تان انتخاب کنید می توانید به سبز فکر کنید . استفاده از رنگ سبز و تلفیق آن با کمی قرمز و مشکی می تواند شما را همان طور که دوست دارید کاملا یلدایی نشان دهد . یک شومیز سبز روشن با شلوار مشکی به همراه یک شال نازک سبز تیره و کفش های پاشنه دار قرمز تلفیقی است که اگر آن را امتحان کنید بعید است دوستش نداشته باشید .

طراحی ناخن شب یلدا

طراحی ناخن برای مهمانی های رسمی یکی از کارهای جالبی است که می توانید انجام دهید. دست بر قضا تعداد طراحی هایی که برای این شب وجود دارد و شما می توانید از آن استفاده کنید بسیار زیاد است.
برای شب یلدا می توانید دو مدل طراحی ناخن داشته باشید یکی مدل انار و دیگری مدل هندوانه. که البته مدل هندوانه طراحی های بیشتری دارد و معمولا از این طرح استفاده می کنند. برای طراحی کردن ناخن های تان با طرح هندوانه می توانید کاملا راحت و آسوده در خانه تان مشغول به کار شوید.

در اولین قدم کافیست روی ناخن های تان یک بار براق کننده بزنید و روی آن را با لاک قرمز بپوشانید. حالا نوبت پوست هندوانه می رسد که سبز رنگ است. قسمت بالایی ناخن تان را با رنگ سبز پررنگ پر کنید و اجازه بدهید کاملا خشک شود. حالا برای اینکه رگه های سبز رنگ هندوانه را کاملا روی ناخن تان مشخص کنید باید از لاک سبز پررنگ کمک بگیرید.
برای این کار یک قلموی ساده که آن را خیلی لازم ندارید بردارید و به رنگ سبز پررنگ آغشته کنید و همانطور که در تصویر می بینید آن را نوک ناخن تان بکشید تا رگه های سبز پررنگ روی آن نمایان شود. حالا نوبت می رسد به پوست سفید داخل هنداوانه که با یک لاک طراحی نازک سفید رنگ می توانید آن را هم به طراحی ناخن تان اضافه کنید.
نهایی ترین کار شما اضافه کردن تخم های هندوانه با لاک سیاه روی قسمت قرمز زنگ است. این دانه ها را به شکل بیضی های کوچک و با فاصله از هم روی ناخن تان بکشید و اجازه بدهید تمام آن ها خشک شود. در نهایت هم با یک برق ناخن با کیفیت به هنداونه تان کمی رنگ و لعاب بدهید. 
اگر این یلدا، اولین شب یلدای شما است قطعا با این فرم برای همیشه در خاطر همه به عنوان عروس باسلیقه ماندگار خواهید شد.