گروهی از اشتباه های دکوراسیونی، به دلیل تکرار زیاد به امری عادی تبدیل شده اند اما چیدمان خانه عروس یک لمی دارد که باید بلدش باشید.

چه بسا برخی از افراد به رغم همه تلاش ها، باز هم از دکوراسون خانه خود راضی نیستند و حتی علت و نقص کار را هم نمی دانند. در حالی که این عدم رضایت فقط به دلیل تکرار همان اشتباهاتی است که متاسفانه اقداماتی صحیح فرض می شوند. 

نصب تابلوها در ارتفاع بالا

یکی از اشتباه های رایج دکوراسیونی که به شدت ناپسند و مخرب است، نصب قاب و تابلوها بر دیوار، در ارتفاعی نامناسب و بیش از حد بلند است. توجه داشته باشید زمان نصب، مرکز قاب از نظر طول، ملاک ارتفاع است. در حالی که بیشتر افراد لبه پایینی قاب را از زمین، معیار ارتفاع نصب تابلو قرار می دهند. در واقع باید تابلوها و قاب ها را کاملا در سطح دید افراد بر دیوار نصب کرد تا بدون حرکت گردن افراد و بالا بردن سر، به راحتی دیده شوند.

خانه بی قالی

شکی در این نیست که کفپوش هایی مانند پارکت، لمینت و سنگ ها، زیبا و کاربردی هستند. اما قالیچه ها علاوه بر زیبایی و راحتی قابل توجهی که به دکوراسیون می افزایند، تا حد زیادی جاذب اصوات مزاحم و پارازیت ها نیز هستند و از این رو آرامش محیط را هم تامین می کنند. به همین دلیل برای هر بخش از خانه، حداقل از یک قالیچه استفاده کنید.

ترافیک بصری

یکی از موارد مهلک و بسیار مخرب برای دکوراسیون، نامرتبی و عدم سازمان یافتگی بصری است. این امر سبب می شود حتی حرفه ای ترین دکوراسیون ها نیز ناپسند، ناخوشایند و حتی بی ارزش به نظر برسند.

ترکیب بی ریخت طرح و الگو

از حساس ترین اقدامات در دکوراسیون یک محیط ترکیب طرح ها و الگوهاست. برای مثال دو طرح گل دار یا دو طرح چهارخانه متفاوت کنار هم، هرگز ترکیب زیبا و چشم نوازی ایجاد نمی کنند. همیشه سعی کنید طرح هایی که در دکوراسیون استفاده می کنید از خانواده های مختلف باشند. همچنین حتما یک طرح ساده را نیز به میزان قابل توجهی در ترکیب آن طرح ها بگنجانید تا تعادل لازم برقرار شود.

نورپردازی کم سو

یکی از شرایط و ویژگی های قطعی دکوراسیون کامل و بی عیب، وجود لایه های متنوع نور در نورپردازی فضاست. دکوراسیون و چیدمانی که برایش زحمت کشیده و هزینه کرده اید برای اینکه تمام ابعاد و زیبایی هایش را جلوه دهد، به انواع لایه های نور از جمله نورپردازی سقفی، دیواری، زمینی و رومیزی در کنار هم نیاز دارد. برای صرفه جویی و استفاده مقرون به صرفه از برق به جای خاموش کردن لامپ ها از لامپ های کم مصرف استفاده کنید و اگر احساس کردید نور محیط بیش از حد لازم شده، فقط از تعداد لامپ های روشن سقفی بکاهید.

چه اشتباههایی ممکن است خانه عروس و داماد را از ریخت بیندازد؟