اگر عروس شب یلدا هستید و می خواهید در شب یلدا میزبان خانواده نامزدتان باشید این نکات را بخوانید.

میز شب یلدا

عروس شب یلدا برای چیدن میز باید نهایت سلیقه را به خرج دهد. برای چیدن میز حتما از یک میز بزرگ که روی آن با رومیزی پوشانده شده است استفاده کنید. بهتر است رومیزی ای که در نظر می گیرید حتما رنگ و شکل سنتی داشته باشد تا فضای شما را به شب یلدا نزدیک تر کند. بعد از چیدن میز دو شمعدان به همراه شمع این طرف و آن طرف بگذارید. چند عدد سیب، انار، خرمالو، کدو حلوایی، آجیل شب یلدا، هندوانه، دیوان حافظ، گلدان پر از گل قرمز می توانند روی میز شما را تکمیل کنند. در ادامه کافیست یک موزیک سنتی بگذارید تا تمام شب همراه شما باشد. این ها تمام چیزهایی است که عروس شب یلدا برای فراهم کردن یک شب به یادماندنی نیاز دارد. البته هر کدام تزیینات مخصوص خود را دارند که در ادامه برای تان درباره ی آن توضیحاتی خواهیم داد.

تزیین هندوانه شب یلدا

وقتی عروس شب یلدا می شوید باید همه چیز را به بهترین شکل تزیین کنید و هندوانه هم از این امر مستثنی نیست. برای تزیین هندوانه شب یلدا ایده های زیادی در اینترنت وجود دارد. یکی از این ایده ها این است که هندوانه را با پوست به شکل های مثلث قاچ کنید و با قرار دادن یک چوب بستنی در انتهای آن خوردن هندوانه را به راحت ترین کار برای مهمانان تان تبدیل کنید. 

برای شب یلدا قالیچه بیندازید

خانه عروس شب یلدا باید حسابی گرم باشد. منظورمان گرمای شومینه و بخاری نیست، منظورمان یک فضای گرم است. اگر کف خانه سنگ و سرامیک است و علاقه ای به انداختن فرش ندارید بهتر است آن شب از یک قالیچه کوچک یا روفروشی هایی که رنگ های گرم دارند استفاده کنید تا گرمای خانه شما یلدایتان را خاطره انگیز تر کند.

فال حافظ برای شب یلدا

یکی از قدیمی ترین رسم و رسوم هایی که متعلق به شب یلداست و همه از آن لذت می برند گرفتن فال حافظ است. برای این که مهمان های شما هم با یک فال حافظ خانه تان را ترک کنند یک پیشنهاد ویژه داریم. شما علاوه بر حافظ خانی در آن شب و گرفتن فال های متفاوت می توانید از قبل به تعداد مهمان هایتان چند غزل حافظ را پرینت بگیرید و با تزیین آن ها به شکل نامه های قدیمی با کمی ربان، آن ها را به مهمان های تان اهدا کنید تا به عنوان یادگاری از شما آن را به خانه شان ببرند.

کیک و کوکی شب یلدا

شب یلدا بهترین فرصت برای عروس شب یلداست که هنر آشپزی اش را به رخ خانواده داماد بکشد. اما اگر هم در حوزه شیرینی و کیک تبحر ندارید بهتر است نگران نباشید. کافیست چند شب قبل از برگزاری مراسم یلدا یک کیک به شکل هندوانه یا انار به همراه تعدادی کوکی سفارش بدهید. 

لباس شاد برای عروس شب یلدا

در این شب توجه همه مهمان ها به سمت عروس شب یلداست. این که عروس خنده رو و پر نشاطی باشید 50 درصد راه را رفته اید. برای همین توصیه ما به شما این است که لباس های شاد با رنگ های قرمز و سبز برای شب یلدا بپوشید و با آرایش ملایم و ناخن های دیزاین شده به استقبال مهمان هایتان بروید.