طالع بینی متولدین سال اژدها

سال 1391 سال اژدهاست؛ سالی که متولدین آن به شور و حرارت‌شان معروف هستند و عشق و علاقه بی‌حد و حصرشان!

پیوند خانم و آقای اژدها!
از بهمن سال 1329 تا بهمن سال 1331
از بهمن سال 1342 تا بهمن سال 1343
از بهمن سال 1354 تا بهمن سال 1355
از بهمن سال 1366 تا بهمن سال 1367
از بهمن سال 1378 تا بهمن سال 1379
از بهمن سال 1390 تا بهمن سال 1391
 

چینی‌ها رسم عجیبی دارند. اینکه هر دوره دوازده ساله را به حیوانی نسبت داده‌اند و متولدین هر کدام از این سال‌ها را هم به‌خصوصیات درونی همان حیوان. اینکه متولد سال موش آرام هستند و زیرک یا متولدین سال گاو متین و مفید. ببرها پرشور و حرارت هستند و متولدین سال اژدها...

همین نظریه عجیب چینی‌ها بهانه‌ای شد برای ما تا به سراغ متولدین سال حیوان افسانه‌ای و خیالی چینی‌ها برویم و ببنیم هرکدام‌شان ممکن است چه خصوصیاتی داشته باشند؟ اگر همسرتان متولد یکی از دوره‌های اژدهایی چینی‌هاست با این راهنمای جامع و کامل می‌توانید راحت و بی‌دردسر از خصوصیات اخلاقی‌اش پی ببرید. شاید با این روش راحت‌تر بتوانید همدیگر را بشناسید!

 

فروردین

به‌طور کلی آدم‌های آرامی هستند و کار زیادی با کسی ندارند. بی‌غل و غش هستند و بی‌ریا. به‌خاطر همین ظاهر آرام‌شان است که خیلی‌ها سربه‌سر آنها می‌گذارند و فکر می‌کنند که می‌توانند خیلی زود آنها را از راه به‌در کنند، درحالی‌که این طور نیست. پشت ظاهر یک فروردینی متولد سال اژدها یک اژدهای واقعی پنهان شده است که در هر لحظه ممکن است هر کاری از او سر بزند. پس زیاد سربه‌سر این دسته از آدم‌ها نگذارید چرا که اگر عصبانی شوند دیگر نمی‌شود به هیچ وجهی آرامشان کرد.

  • مرد: به‌طور کلی زمان رویارویی با نامزد یا همسرش آرام است و شاید در نگاه اول کمی هم خجالتی به نظر برسد. اما در واقع این طور نیست؛ مردهای سال اژدها که در ماه فروردین به دنیا آمده باشند بسیار مغرور هستند و بیشتر آرامشی که از خود نشان می‌دهند به خاطر غرور درونی‌شان است تا حجب و حیا. آن‌هایی که در دهه اول فروردین به دنیا آمده باشند بیشتر از بقیه این حالت خاص را دارند. مردهای این دسته زیاد اهل تظاهر نیستند و حرف دل و زبانشان یکی است هر چند که گاهی ممکن است این حرف‌ها به مذاق کسی خوشایند نباشد. زیاد اهل حرف نیستند و نمی‌توانند خودشان را مردهای عاشق پیشه‌ای نشان بدهند. اگر چه در ظاهر آرام هستند اما اگر بتوانید به ته دلشان نفوذ کنید آن وقت می‌فهمید که چه غوغایی در دل دارند. درست مثل آتشی که زیر خاکستر باشد. برای همین است که عشق‌شان همیشه پابرجا و ماندنی است و به‌راحتی از بین نمی‌رود. مرد متولد این ماه و سال هر چه نداشته باشد به خاطر صداقتی که دارد یک دنیا می‌ارزد. هر چند که باید مراقب عصبانیت‌هایش هم بود!
  • زن: عاشق هر چیزی است که باعث فخرفروشی‌اش به دیگران شود و این وسط چه چیزی بهتر از یک همسر و همراه خوب تا بتواند با تکیه به عشق او خودش را به رخ دیگران بکشد. با این اوصاف به این دسته از زن‌ها باید محبت بسیار کرد. آدم با گذشتی است و می‌تواند به‌راحتی روی خیلی از اشتباهات اطرافیانش چشم ببندد. زنی که در ماه فروردین و سال اژدها به دنیا آمده باشد آدم دست‌ودلبازی است و همه وقت و انرژی‌اش را برای همسر و عشق‌اش می‌گذارد. البته این وسط فقط یک اشکالی وجود دارد، به‌شدت در عشق حسود است. پس کاری نکنید که حسادت زنانه‌اش را رو کند که دیگر فقط خدا می‌داند چه‌طور باید با او روبه‌رو شد. باید در برابر او درباره هر زنی که می‌خواهید صحبت کنید مراقب باشید. حتی اسم هنرپیشه‌های مورد علاقه‌تان را هم با احتیاط به زبان بیاورید. با همه مهربانی و گذشتی که دارند نمی‌توانند عشق‌شان را با دیگری ببینند. حتی اگر طرف مقابل یک مرد باشد!
 

 

اردیبهشت

اصلا زاییده شده‌اند برای خانه و خانواده؛ چه زن و چه مرد. مهربان و با مسئولیت، متعهد و دلسوز است. کافی است در هر خانه‌ای یک متولد اردیبهشت باشد تا آن خانه برای همیشه گرم باقی بماند. به‌خصوص اگر اردیبهشتی‌اش از جنس اژدها باشد که این حرارت دو برابر هم می‌شود.

  • مرد: اصلا اهل بهانه گرفتن نیستند. همیشه سعی دارند از شرایطی شان لذت ببرند و با غرولند کام خودشان و دیگران را تلخ نکنند. برای همین کمتر پیش می‌آید که به شرایط اعتراض داشته باشند و از چیز خاصی ایراد بگیرند. در خانه یک مرد متولد اردیبهشت در سال اژدها همه‌چیز همیشه به خیر و خوشی می‌گذرد برای اینکه آقا به خانم همیشه اجازه می‌دهد هرکاری که دوست دارد انجام بدهد و واقعا چه چیزی بهتر از این برای خانم خانه؟! زندگی با این دسته مردها همیشه با نوعی احساس اطمینان همراه است و اگر زمین و زمان هم به هم بریزد باز هم مردی هست که شما به او تکیه داشته باشید و نگران چیزی نباشید. مردهای اردیبهشتی بسیار دقیق و منضبط هستند و سعی می‌کنند در هر کاری برای خودشان برنامه‌ریزی داشته باشند، حتی برای یک سفر کوتاه. همین است که همسران‌شان می‌توانند با خیال راحت پا روی پا بیندازند و از زندگی لذت ببرند.
  • زن: فقط یک ایراد بزرگ دارند. اینکه احساس‌شان به عقل و منطق‌شان می‌چربد. زن‌های اردیبهشتی به‌خودی خود به احساساتی بودن مشهور هستند چه برسد به اینکه متولد سال اژدها باشند و یک دفعه بدون فکر و منطق شرار آتش بیرون بریزند. البته همین احساساتی بودن خیلی جاها زندگی را شیرین می‌کند. زن متولد اردیبهشت احساساتی هست اما در جای خودش هم عاقل است و کاردان. این طور نیست که همه چیز را بسپارد به امان خدا. احساساتی است چون فکر می‌کند باید با همه مهربان بود و دلسوز. او برای همسرش همه چیز می‌گذارد و برای بچه‌هایش بهترین‌ها را می‌خواهد. معمولا باید تکیه‌گاه خوبی داشته باشد و از اینکه مردی همه امور را به او بسپارد دلگیر می‌شود هر چند که در این مواقع هم باز همه کارها را با جان و دل انجام می‌دهد و کمتر اعتراض می‌کند. قدیمی‌ها به این زن‌ها می‌گفتند زن‌های بساز!
 

خرداد

به چند رنگ بودن معروف هستند. امروز یک چیز می‌گویند و فردا چیز دیگری. امروز دنبال هدف خاصی هستند و فردا دنبال هدفی دیگر. با وجود این آدم‌های پرشور و پرحرارتی هستند و وارد هر جمعی که می‌شوند با انرژی زیادشان همه را تحت‌تأثیر خودشان قرار می‌دهند. اگر تنوع‌طلبی‌شان مهار شود برای زندگی بهترین‌ها هستند!

  • مرد: کمی دمدمی مزاج است. یک روز عاشق است و برای عشق‌اش می‌میرد اما دوست دارد که نشان ندهد. برای همین به او اخم می‌کند و بهانه می‌گیرد. یک روز دیگر برعکس، زبان می‌ریزد و ابراز علاقه می‌کند درحالی‌که حال و حوصله هیچ‌چیزی را ندارد. کلا نباید به این رفتار رنگ به رنگشان توجه کرد و اهمیت داد. مهم این است که پشت قلب تنوع طلب‌اش یک عاشق دست و دلباز است و برای عشق‌اش همه کاری می‌کند. شاید کسانی که با متولدین خرداد ماه سال اژدها رابطه دارند در روزهای اول آشنایی کمی به خاطر مزاج دمدمی او گیج شوند و ندانند که باید چه کار کنند. اما گذشت زمان همه چیز را حل می‌کند. یادتان باشد در رابطه با مرد خردادی باید خیلی محتاط باشید. اصلا نباید بفهمد که می‌خواهید به لایه‌های درونی قلب‌اش برسید و ببینید که آنجا چه خبر است، در این صورت می‌زند زیر همه چیز و کلا عشق و علاقه‌اش را پنهان می‌کند. بگذارید او به حال خودش باشد. مطمئن باشید سر موقع خودش همه چیز را اقرار می‌کند!
  • زن: هیچ‌چیزی مثل یک مرد همیشه عاشق نمی‌تواند زن‌های خردادی متولد سال اژدها را خوشحال کند و آنها را همیشه از زندگی راضی نگه دارد. چرا که در این حالت تنوع‌طلبی درون‌شان سریع خاموش می‌شود. این دسته از زن‌ها عاشق شعر و موسیقی هستند و معمولا در این زمینه هم دستی دارند. همیشه با این سؤال سر و کله می‌زنند که آیا کاری که دارم می‌کنم درست است یا نه؟ آیا این مردی که با او هستم همان کسی است که همیشه دنبالش بودم؟ حالا این وسط وظیفه مرد همراه خانم خردادی است که جوابی برای همه این سؤال‌ها داشته باشد و او را آنقدر غرق عشق و علاقه خودش کند که دیگر خیال رو کردن به دیگران را نداشته باشد. زن خرداد ماه در زندگی جاه‌طلب است و به‌سختی می‌شود او را به چیزی که هست و دارد راضی کرد. همیشه دنبال هدف‌های بزرگ است که البته این بلندپروازی همیشه بد نیست و باعث می‌شود تا همراهش هم با او یکی‌یکی از پله‌های ترقی بالا برود. 
 

 

تیر

آدم‌هایی رؤیایی و خیالبافی هستند. بلندپرواز هستند و برای خودشان خواب و خیال‌های زیادی می‌بینند. حسابگر هستند و اهل مال و منال. سرشان زیاد در حساب و کتاب است و می‌دانند که چه‌کار کنند تا آخر ماه دخل و خرج‌شان یکی شود، هر چند که در ظاهر اهل ریخت و پاش هم به‌نظر می‌رسند، از بس که شیک پوش‌ هستند و دنبال تجملات!

  • مرد: اگر شما زنی هستید که معتقدید که کرایه خانه و قسط و بدهی را باید سر موقع پرداخت کرد مطمئن باشید که مناسب‌ترین مرد روزگار را در کنار خودتان دارید. مردهای متولد تیرماه زاییده شده‌اند برای حساب و کتاب. فرقی ندارد که چقدر درآمد داشته باشد، کم باشد یا زیاد. آنقدر بادقت حساب و کتاب می‌کند که آخر ماه مقدار قابل توجهی پس‌انداز هم دست‌تان را می‌گیرد. این خصلتی است که مرد متولد تیرماه از کودکی داشته و با عشق و علاقه آن را انجام می‌دهد. پول در می‌آورد اما آن را خرج هم می‌کند. آدم‌های دست‌ودلبازی هستند و کلا دوست دارند از زحمتی که می‌کشند برای خودشان لذت ببرند. البته با حساب و کتاب و به اندازه و مناسب. گاهی اوقات آن قدر دو دو تا چهارتا می‌کند که حوصله اطرافیانش را سر می‌برد اما بعد از مدتی وقتی او را ماشینی مدل بالا یا سر و وضعی شیک دیدند تازه می‌فهمند که آن همه حسابگری بی‌دلیل نبوده، پول برای این آدم‌ها آرامش است. پس جلویشان را نگیرید و بگذارید کار خودشان را بکنند!
  • زن: یک زن با شور و حرارت، پر انرژی و با اشتیاق. زن متولد نخستین ماه گرم سال که در سال اژدها هم به دنیا آمده باشد با شور و نشاط است و با گرمی خودش به همه انرژی می‌دهد؛ در عین حال که محجوب است و سر به زیر. همه لطافت‌هایی که یک زن باید در خودش داشته باشد در زن‌های متولد این ماه و سال کنار هم جمع شده‌اند. هر چند که آرام هستند اما درون‌شان همیشه در حال نقشه کشیدن و برنامه ریختن برای انجام کاری غیرقابل انتظار هستند. برای همین است که هیچ وقت خسته‌کننده نمی‌شوند و همیشه برای دیگران تازگی دارند. عاشق‌پیشه است و به‌راحتی از چیزی که به‌دست آورده نمی‌گذرد. برایش هر کسی که وارد زندگی‌اش می‌شود اهمیت دارد و همه وجودش را صرف ابراز عشق و علاقه به او می‌کند. مردانی که با این دسته از زن‌ها ازدواج می‌کنند در هر زمینه‌ای تامین هستند. هم غرق عشق و مهربانی‌اند و هم هیجان و اشتیاق!
 

مرداد

افراط و تفریط. زندگی این دسته آدم‌ها در این دو کلمه خلاصه می‌شود و حد وسطی هم ندارند. هرچند که در عشق همیشه جانب افراط را دارند و طرف مقابل‌شان را از دنیایی مهربانی و عشق لبریز می‌کنند. ولی در باقی کارها شاید کمی سهل‌انگار باشند و به زبانی دیگر در دنیای خودشان سیر کنند!

افراط و زیاده‌روی شیوه زندگی آنهاست، بعضی از کارهایشا جان انسان را به لب می‌رساند، اما عاشقی حقیقی هستند، با اراده و استوار و یک دوست واقعی هستند که از عهده انجام هر کاری برمی‌آیند، به‌راحتی پایان هر کاری را می‌بینند و دارای صبر ایوب هستند.

  • مرد: بعضی کارهای این مردها جان آدم را به لب می‌آورد. یک عاشق حقیقی است و با اراده و مصمم، صبرش زیاد است و کمتر لب به شکایت باز می‌کند. اما با کارهایی که می‌کند صدای همه اطرافیانش را در می‌آورد. عشق مردان متولد مرداد ماه هیچ وقت خالی از دردسر نیست. او به‌شدت حسود است و اصلا چشم ندارد ببنید که عشق‌اش با دیگران بگو و بخند می‌کند. برای زندگی با مردهای متولد مرداد ماه که در سال اژدها به دنیا آمده‌اند باید تحمل این جور رفتارها را داشته باشید. او ممکن است همه نوع امکاناتی برایتان تهیه کند و شما را غرق ناز و نعمت نگه دارد اما یک دفعه از شما بخواهد که به خاطر او دیگر با یکی از دوستان‌تان مراوده نکنید. فقط به این خاطر که دوست ندارد شما لحظه‌ای از کنارش دور شوید. 
  • زن: هرآنچه از یک زن انتظار دارید در زن‌های متولد مرداد اژدهایی می‌توانید پیدا کنید. شور، نشاط، سر زندگی، هوش، ظرافت، زیبایی و خلاصه هر چیزی که خداوند برای زن‌ها درنظر گرفته همگی در وجود یک زن متولد مرداد خلاصه شده است. هر چند که با همه زیبایی و ذکاوتش یک اشکال بزرگ دارد. بسیار خودسر است و از هیچ کسی فرمان نمی‌گیرد. به‌خصوص وقتی کسی بخواهد چیزی را به اجبار به او بفماند بیشتر از هر زمان دیگری جبهه می‌گیرد و از ریشه زیر همه‌چیز می‌زند. از یک چنین زنی هرگز نباید انتظار داشته باشید که از کسی پیروی کند و چشم بسته کاری را انجام دهد. مردی که انتظار داشته باشد زن متولد مرداد هر روز و هرساعت به او ابراز علاقه کند و با چاپلوسی به خواسته و انتظارات خودش برسد اشتباه می‌کند. زنان متولد مرداد ماه آن قدر مغرورند که در موقع نیاز هم هرگز به کسی رو نمی‌اندازند. آنها بیشتر ترجیح می‌دهند خودشان مشکلات را حل کنند. برای همین است که آدم‌های خودساخته‌ای هستند و از پس هر کاری برمی‌آیند.
 

شهریور

متولدین ماه شهریور سال اژدها آدم‌های دقیق و نکته‌سنجی هستند. سیاست دارند و نمی‌گذارند کسی به‌راحتی سر از کارهایشان در بیاورد. همین است که همیشه با کارهایشان دیگران را در شک و تردید نگاه می‌دارند. مغرور و وسواسی هستند و کمی هم عصبی و زودرنج.

  •  مرد: زیاد اهل ازدواج نیستند و اگر تن به ازدواج و تشکیل خانواده داده باشند حتما به اصرار خانواده و اطرافیانشان بوده چرا که اگر به میل خودشان بود تا آخر عمر هم ترجیح می‌دادند که تنها و مجرد زندگی کنند. البته قدر عشق و علاقه را خوب می‌شناسند و می‌دانند اگر زنی همراهشان باشد چه طور زندگی را برایشان زیر و رو می‌کند اما چون کلا زیر بار مسئولیت نمی‌روند، از ازدواج فرار می‌کنند. آدم‌های معتقدی هستند و همه چیز را به حساب قضا و قدر می‌گذارند. با اینکه میل چندانی به ازدواج ندارند با این حال می‌دانند که چه طور باید با زنها برخورد کنند و چه طور با آنها سر صحبت را باز کنند. مبادی آداب هستند و اهل معاشرت. در نگاه اول پر شور و نشاط هستند و اهل ریخت و پاش اما درون خودشان آدم‌های آرامی هستند و دوست ندارند آرامش روحی شان را با چیزی عوض کنند. این دسته مردها اگر ازدواج کنند بر خلاف گذشته خیلی دل به زندگی می‌دهند و از جان و دل برای خانواده شان وقت و انرژی می‌گذارند.
  • زن: آدم رک و راستی است و از دروغ و ریاکاری متنفر است. پس اگر روزی روزگاری به همسرتان دروغ گفتید بدانید که روزی که دست‌تان رو شود آن روز حتما بدترین روز زندگی‌تان خواهد بود. از آن دسته زن‌هایی است که دو دستی به زندگی‌اش می‌چسبد و به هیچ صورتی دوست ندارد که مسائل حاشیه‌ای و مشکلات زندگی کانون خانواده‌اش را به هم بریزد برای همین خودش را از جان و دل وقف زندگی‌اش می‌کند و به قول معروف نمی‌گذارد آب توی دل کسی تکان بخورد. البته این همه فداکاری برای او باید پاداشی هم داشته باشد. زن‌های شهریور ماهی در قبال عشق و علاقه‌ای که نثار همسرشان می‌کنند باید به همان اندازه هم عشق بگیرند وگرنه خیلی زود عصبانی می‌شوند و شروع به بهانه گرفتن از زندگی می‌کنند. اهل عشق‌های رمانتیک و صحبت‌هایی از این دست نیست. ساده است و همه چیز را ساده می‌خواهد. او برای شنیدن یک جمله محبت‌آمیز از همسرش صبر زیادی دارد!
 

مهر

به آدم‌های همیشه عاشق معروف هستند. این که اگر سرشان برود عشق‌شان نمی‌رود. متکی و مطمئن به‌خودشان هستند.خوش سلیقه و شیک‌پوش و بااراده هستند و از عهده انجام هرکاری برمی‌آیند هرچند که گاهی تنبلی‌شان بدجوری توی ذوق می‌زند!

  • مرد: مرد متولد مهر در عقیده خود راسخ و ثابت‌قدم است. اگر بفهمد در چیزی که به انجام آن اصرار دارد اشتباه کرده دیگر با خودسری به ادامه راه فکر نمی‌کند و از همان راهی که آمده برمی‌گردد. همین انعطاف‌پذیری و منطقی‌بودن مرد متولد مهر سال اژدهاست که او را پیش دیگران محبوب می‌کند. مردی که در عین منطق از احساسات و عاطفه بالایی هم برخوردار است و محال است به خاطر وابستگی به دوستانش بتواند به راحتی از آنها دست بکشد. از نه گفتن بیزار است و کلا با همه آدم‌های اطرافش رودربایستی دارد. سریع تصمیم نمی‌گیرد و برای انجام هر کاری باید از مدت‌ها قبل به آن فکر کند اما وقتی که تصمیمش را گرفت، آن وقت دیگر کسی نمی‌تواند جلویش را بگیرد. به‌شدت احساساتی است و از این لحاظ لطمه زیادی می‌بیند. پس ابراز عشق مرد مهرماه را ندیده نگیرید و به او بیشتر از چیزی که باید بها بدهید!
  • زن: آدم نکته‌سنج و ریزبینی است و فقط زمانی دست به کاری می‌زند که مطمئن باشد برایش فایده دارد. هیچ حرکتی از نگاه تیزبین او دور نمی‌ماند و هیچ صحبتی از یادش نمی‌رود. البته فکر نکنید که داشتن یک همسر سنجیده و دقیق مثل زن مهرماه سال اژدها ممکن است حوصله شما را بسر ببرد و خسته‌تان کند بلکه درست برعکس این قضیه در جوار یک چنین زنی یک دفعه به‌خودتان می‌آیید و می‌بینید که بیشتر از یک ساعت است که دارید به حرف‌های او گوش می‌دهید بدون اینکه متوجه گذشت زمان شده باشید و از حرف‌ها و استدلال او به راه‌حل‌های باور نکردنی رسیده‌اید. می‌دانید چرا؟ برای اینکه متولدین مهرماه آدم‌های شیرین زبانی هستند و با حرکات دست و صورت و لبخندی که همیشه به چهره دارند می‌توانند توی دل هر آدمی نفوذ کنند. این دسته زن‌ها سعی می‌کنند همیشه منطقی باشند اما گاهی هم احساساتی می شوند و آن وقت است که باز هم هیچ‌چیزی نمی‌تواند جلوی احساس و عاطفه‌شان را بگیرد.
 

آبان

حواس شان به همه چیز است و اصلا با حرف و زبان ریختن‌های دیگران حرفی به خوردشان نمی‌رود. ناامیدی با متولدین آبانی سال اژدها میانه‌ای ندارد. هدف‌های بلند دارند و برای رسیدن به آن دست به هر کاری می‌زنند. به حریم شخصی دیگران احترام می‌گذارند و دوست دارند که دیگران هم زیاد کاری به کارش نداشته باشد!

  • مرد: مردی که می‌شود همیشه و در همه مراحل زندگی به او تکیه داد. مرد آبان ماه در مقابله با حوادث با مهارت، قدرت بسیار، آرامش و متانت رفتار می‌کند و اصلا خودش را نمی‌بازد فقط لحظه‌ای سکوت می‌کند و با حساب و کتاب دنبال یک راهکار مناسب می‌گردد بدون اینکه دچار هیجان یا سردرگمی شود. همیشه خونسرد است و کمتر زمانی می‌شود چهره عصبانی و برافروخته‌اش را دید. هر قدر هم که ناراحت باشد ترجیح می‌دهد در سکوت مسئله را با خودش حل کند تا اینکه بخواهد عصبانیت‌اش را سر دیگران خالی کند. البته این فقط ظاهر قضیه است. پشت چهره آرام و خونسردش دنیایی پرتلاطم پنهان شده است. مواظب باشید که هیچ وقت به شوهر متولد این ماه دروغ نگویید و احساسات او را جریحه‌دار نکنید. این دسته از مردها به غرور مردانه‌شان خیلی اهمیت می‌دهند و دوست دارند که همسرشان هم مانند خودشان سرسنگین و متین باشد. قدرت رهبری بالایی دارند. 
  • زن: شجاع‌ترین زن‌های دنیا. اصلا ترس و خطر برای زن‌های آبان ماه سال اژدها معنا ندارد. اهل خطر کردن هستند و خودشان را برای رسیدن به هدفی که دارند به آب و آتش می‌زنند. البته این سر نترس از روی منطق و حساب است و با خودسری و احساساتی شدن همراه نیست. آنها اول حساب می‌کنند و بعد دل به دریا می‌زنند. زن‌های آبان ماه با زن‌های متولد ماه‌های دیگر یک فرق اساسی دارند و آن این است که رازدار خوبی هستند . فقط اشکال‌شان این است که در ابراز عشق و علاقه کمی مشکل دارند و نمی‌توانند با صراحت آتشی که در دلشان دارند را به همراهشان بگویند و عشق‌شان را به او نشان بدهند. گاهی زبان تند و تیزی پیدا می‌کنند اما نباید زیاد توجه کرد. بعد از نیش زدن عقرب درون‌اش آرام می‌شود و می‌رود پی کار خودش!
 

آذر

زیادی واقع‌گرا هستند و منطقی در عین حالاز ابراز علاقه هم بدشان نمی‌آید و دوست دارند که همراهشان همیشه و در هر لحظه به  آنها توجه شود. اهل تجملات هستند و کمی ولخرج و پرریخت و پاش. خانواده دوستو عاشق بچه و زندگی خانوادگی هستند!

  • مرد: اهل واقعیت و منطق بوده و از دروغ و ریا بیزار هستند. قاطعیتشان در گفتار خیلی زود نظر همه را به‌خود جلب می‌کند. در زندگی کمال صداقت را دارند و همیشه حقیقت را می‌گویند. عاشق استقلال هستند و اصلا دوست ندارند که در زندگی به کسی وابسته باشند. باید زمام زندگی‌ به دست خودشان باشد و در خانه به‌عنوان مرد خانه به او بها داده شود. بیشتر از اینکه همسر باشند، یک دوست و همراه همیشگی هستند. جاه‌طلب هستند و هدف‌های بزرگی در سر دارند که برای رسیدن به آن حاضرند از همه مانعی که سر راهشان قرار دارد بگذرد. یادتان باشد که نباید هیچ‌وقت با افکار انقلابی این مردها مخالفت کنید وگرنه باید قید یک زندگی راحت را بزنید. 
  • زن: زن‌های متولد ماه آذر سال اژدها فقط یک نقطه ضعف دارند که اگر آن را یادتان باشد تا آخر عمر خوشبختی و آرامش‌تان را تضمین کرده‌اید. به این دسته زن‌ها نباید دستور بدهید و از آنها چیز زیادی بخواهید. فقط کافی است به او بگویید که به اجبار کاری را انجام دهد آن وقت شک نکنید که اژدها و آدم کمان‌دار درونش به جوش می‌آیند و با همه امکانات به جنگ‌تان می‌آید. اگر می‌خواهید با همسر متولد آذرماه خودتان زندگی آرامی داشته باشید باید خواسته‌های‌تان را در قالب جمله و عبارت‌هایی که جنبه در‌خواست دارند به زبان بیاورید. مطمئن باشید با خواسته‌ای انجام نشده مواجه نمی‌شوید. این دسته زن‌ها اگر چه مثل هر زن دیگری مایل هستند تحت حمایت مردی قوی باشند اما از دستور شنیدن و فرمان بردن بیزارند!
 

دی

حرف‌شان یکی است. حالا هرقدر هم برایشان دلیل و منطق بیاورید و از زیر و بم هر چیزی صحبت کنید باز هم حرف خودشان را می‌زنند. زیادی احساساتی هستند و گاهی همین احساسات زیاد کار دست‌شان می‌دهد. آرام و متین هستند و در عین حال پر شور و نشاط و با حرارت!

  • مرد: یک فرق اساسی با بقیه مردهای دنیا دارند. آنها برخلاف اغلب مردها هر قدر بیشتر پا به سن می‌گذارند سر زنده‌تر و شاداب‌تر می‌شوند. برای همین سعی کنید برنامه زندگی‌تان را طوری بچینید و آنقدر خودتان را سرپا نگه دارید که بتوانید در میانسالی  همراه آنها شوید. مرد متولد دی ماه سال اژدها هیچ‌وقت دوست ندارد در نقش یک عاشق دلخسته ظاهر شود. زیاد اهل به زبان آوردن عشق و علاقه‌اش نیست و دوست ندارد با جمله و عبارت‌های عاشقانه همراهش را سر ذوق بیاورد. برای او یک شاخه گل کافی است تا همسرش را شاد کند. شاید به‌نظر همسر یک مرد دی‌ماهی او کمی سرد به‌نظر برسد اما نکته این جاست که بر خلاف این تصور آنها مردهای بسیار پرشوری هستند و همیشه عاشق همسرشان هستند فقط زبان گفتن ندارند. 
  • زن: روحیات عجیبی دارند. بسیار به حریم شخصی دیگران احترام می‌گذارند و بسته به این خصوصیت ممکن است تصمیم‌های عجیب و غریبی هم بگیرند؛ مثلا در زمانی که پریشان هستید با ممکن است با خودش فکر کند که بهتر است به خانه پدری‌اش برود و شما را در خلوت خودتان بگذارد تا کمی راحت‌تر باشید. البته گاهی هم از آن سمت بام پایین می‌افتد. گاه در موقع سختی‌ها بیشتر از خود شما غصه عالم و آدم را می‌خورد و برای نجات شما از مشکلات و کم کردن بار سختی‌ها خودش را به هر دری می‌زند. او تنها زنی است که بدون کوچک‌ترین اعتراضی حاضر می‌شود بار خانواده را چه از نظر مالی و چه از نظر احساسی و روحی بر دوش بکشد. دوست دارد همیشه حامی دیگران باشد هر چند که خودش بیشتر از همه به حمایت نیاز دارد اما سعی می‌کند با حرف و تلقین خودش را راضی نگه دارد. مردش را تا ابد دوست دارد ولی زبان دوستت دارم گفتن را ندارد!
 

بهمن

همیشه در حال انتقاد کردن هستند و از زمین و زمان ایراد می‌گیرند. کمی دمدمی هستند و تغییرات شخصیت‌شان غیرقابل پیش‌بینی است. به‌طور طبیعی قادر به ابراز محبت درونی خود نیستند و از نظر دیگران کمی خشک و سرد به‌نظر می‌رسند. از دروغ بیزارند و اهل ریاکاری نیستند.

  • مرد: علاقه این مرد به خانواده‌ای که در آن متولد و بزرگ شده است، نه تنها با ورود شما به زندگی از بین نمی‌رود بلکه بیشتر هم می‌شود. این وسط خیلی به نفع شماست که سعی کنید نسبت به پدر و مادر و خواهر و برادران او علاقه نشان دهید و به او بفهمانید که آنها هم در زندگی شما جای خاصی دارند و با خانواده خودتان هیچ فرقی ندارند. البته شاید در ظاهر او به خانواده شما آن قدر‌ها که می‌خواهید علاقه نشان ندهد اما مطمئن باشید که او در دلش محبت‌اش را پنهان کرده است.نباید گول ظاهر خشک و سردشان را بخورید چرا که دنیایی عشق و علاقه در دل دارند. شاید سال‌های اول زندگی کمی از رفتارهای سرد او ناراحت شوید اما کم کم می‌بینید که او لحظه‌ای را بدون عشق و علاقه سر نکرده است!
  • زن: وقتی از جلوی چشم او دور شدید، بعید نیست که از فکر و خیال او هم دور شده باشید برای اینکه زن‌های بهمنی هیچ وقت دلشان برای کسی تنگ نمی‌شود. حداقل اگر هم برای کسی دلتنگ شوند با غرور و سردی خاص درون‌شان به‌رو نمی‌آورند. خیلی‌ها این رفتار زنان بهمنی را بی‌وفایی قلمداد می‌کنند درحالی‌که اصلا این طور نیست. آنها فقط در بیان و ابراز عشق‌شان مشکل دارند. اگر کمی فرصت بدهید او هم علاقه‌اش را بروز می‌دهد. مسافرت‌های مجردی و ماموریت شاید بهانه خوبی باشد که موقع برگشت او را محک بزنید. هر چند که نباید در طول سفر از او توقع یک تلفن ساده را هم داشته باشید. برعکس تصور همه بسیار وفادار هستند و برای خوشبختی همراهشان هر کاری می‌کنند. فقط زیادی مغرور هستند!

 

اسفند

هر قدر اردیبهشتی‌ها احساساتی هستند متولدین ماه اسفند سال اژدها اهل تفکر و منطق‌اند. هر چند که خیلی وقت‌ها هم در آسمان‌ها سیر می‌کنند و با خیال‌پردازی اوقات‌شان را می‌گذرانند با وجود این می‌دانند که همه‌چیز خواب و خیال است و زود از دنیای خیالی‌شان بیرون می‌آیند. کمی خجالتی هستند و آرام اما تکیه‌گاه محکمی به‌نظر می‌رسند.

  • مرد: عاشق موقعیت اجتماعی بالا هستند و در زندگی هدفی بالاتر از این ندارند برای همین دوست دارند که همراه زندگی‌شان هم به اندازه خودشان در عرصه اجتماعی فعال باشد و زمینه پیشرفت و ترقی هر دو با هم فراهم باشد. مردان اسفند ماه سال اژدها آدم‌های بسیار باریک بین و دقیقی هستند هر چند که گاهی در تصمیم‌گیری‌ها دچار دودلی و تردید می‌شوند و تصمیم‌گیری برایشان سخت می‌شود. مرد متولد اسفند سال اژدها اصلا متعصب نیست و هرگز دیگران را قضاوت نمی‌کند. او تا زمانی که خودش ته و توی قضیه‌ای را در نیاورده باشد محال است در باره‌اش نظر بدهد. کمتر پیش می‌آید که از چیزی ایراد بگیرد یا از شرایط خاصی انتقاد کند. آدم با گذشتی است و دوست ندارد کسی از دست او ناراحت شود. یک عاشق همیشگی است و در زندگی چیزی برای همراهش کم نمی‌گذارد!
  •  زن: ناراحت‌ترین مردها در جوار زن متولد اسفند احساس آرامش می‌کنند. در وقت سختی‌ها بهترین پناهگاه فقط یک زن اسفندی است. او آن قدر آرام است که پریشان‌ترین آدم‌ها را هم آرام می‌کند، درست مانند آبی که روی آتش ریخته می‌شود. هیچ وقت نقص‌های همسرش را نمی‌بیند و اگر هم عادت خاصی او را آزار بدهد، اصلا لب به شکایت باز نمی‌کند. جلوی دیگران فقط از همسرش تعریف می‌کند و از عشق و علاقه بی‌حدو حصر زندگی‌شان می‌گوید، حتی اگر در واقعیت این طور نباشد. زن اسفندماه سال اژدها توقع زیادی از زندگی ندارد و هیچ وقت شوهرش را برای رسیدن به خواسته‌های بلند بالای خودش به جلو نمی‌فرستد. برای او موقعیت اجتماعی شوهرش از همه‌چیز مهم‌تر است حتی اگر سر سفره‌شان نانی برای خوردن نداشته باشند!