شیرینی عید را در سریع ترین زمان ممکن برای مهمانان نوروزی با مایکروفر بپزید!

شیرینی نخودچی برای بسیاری از ما لازمه پذیرایی های نوروزی است پس اگر می خواهید این شیرینی خوشمزه را خودتان درست کنید اما حال و حوصله استفاده از فر را ندارید ما طرز تهیه این شیرینی را با مایکروفر به شما یاد می دهیم .


مواد لازم:
500 گرم آرد نخودچی
250 گرم پودر قند
250 گرم روغن جامد
1 قاشق مرباخوری سرپر پودرهل
نصف قاشق چایخوری زعفران دم کرده
تخم خرفه و کنجد به مقدار لازم

 

شیرینی نخودچی با مایکروفر


روش تهیه :
1- روغن را در کاسه ای مناسب ریخته و مدتی در دمای اتاق بگذارید تا نرم شود. سپس پودر قند را به آن اضافه کنید و با دست ورز دهید تا مخلوطی نرم حاصل شود. حالا آرد نخودچی را هم بیفزایید و به ورز دادن ادامه دهید .

2- هل و زعفران را به مخلوط اضافه کنید و خمیر را با کف دست خوب ورز دهید.
نکته : برای این که مطمئن شوید به اندازه کافی ورز دادید یا نه، تکه ای از خمیر را بردارید و در دست گلوله کنید. اگر این کار به راحتی انجام شد و خمیر به دست نچسبید یا تکه تکه نشد یعنی ورز دادن کافیست.

3- روی خمیر را پوشانده و حدود دو ساعت در گوشه ای بگذارید تا استراحت کند. پس از این مدت خمیر را دوباره با دست ورز دهید. خمیر را روی سطحی تمیز(که کمی آرد نخودچی پاشیده اید) با کمک وردنه به ضخامت حدود یک سانت باز کنید و قالب بزنید.

4- شیرینی ها را روی سینی یا بشقاب مخصوص مایکروفر بچینید و روی آنها را با کنجد و خرفه یا پودر پسته تزئین کنید. مایکروفر را با سیستم کانوکشن و دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید.

5- سه پایه را در فر گذاشته و بشقاب شیرینی ها را روی آن بگذارید و به مدت 8 تا 10 دقیقه بدون درپوش حرارت دهید. وقتی زیر شیرینی ها کمی طلایی شد آماده هستند.

###