یک پیشنهاد خوشمزه برای اینکه همسر یا نامزدتان را در شب ولنتاین حسابی غافلگیر کنید

«ژله توت فرنگی با شکلات سفید» دسر خوشمزه ای است که به سادگی آماده می شود. کافیست کمی حوصله به خرج دهید و صبر داشته باشید تا دسر شما لایه لایه آماده شود.

مواد لازم
2 قاشق سوپ خوری پودر ژلاتین
یک و نیم پیمانه شیر
نصف پیمانه شکر
یک پیمانه چیپس شکلات سفید
یک پیمانه آب جوش
85 گرم پودر ژله توت فرنگی
نصف پیمانه شیر سرد
نصف پیمانه آب سرد

طرز تهیه
1-یک قابلمه کوچک بردارید و داخل آن پودر ژلاتین را به همراه یک و نیم پیمانه شیر بریزید و اجازه دهید ژلاتین جذب شیر شود. دو دقیقه زمان کافی است.
2-شیر را روی حرارت قرار دهید و به سرعت هم بزنید. تا ژلاتین داخل آن حل شود. البته مراقب باشید که شیر به جوش نیاید.
3-شکر را اضافه کنید و شعله گاز را روی درجه متوسط قرار دهید.
4-چیپس های شکلاتی را اضافه کرده و صبر کنید تا همه آنها آب شوند و دسر شما بافت نرمی پیدا کند. همه مواد را به کاسه دیگری منتقل و صبر کنید تا به دمای اتاق برسد و به اندازه کافی سرد شود.
5-ضمن اینکه مواد در حال سرد شدن هستند یک پیمانه آب جوش آماده کنید و پودر ژله توت فرنگی را داخل آن بریزید.بعد از حل شدن دانه های ژله نصف پیمانه آب سرد به آن اضافه کنید. صبر کنید تا ژله در دمای اتاق سرد شود و سپس نصف پیمانه شیر داخل آن بریزید.
6-قالب های ژله را آماده کنید. یک لایه شکلات سفید کف قالب ها بریزید و قالب ها را داخل یخچال بگذارید تا کمی خودشان را بگیرند. سپس یک لایه ژله توت فرنگی را روی شکلات ها ریخته و دوباره قالب ها را داخل یخچال بگذارید. این کار را چند بار تکرار کنید تا ژله شما لایه لایه شود.
7- بگذارید ژله چند ساعت داخل یخچال بماند تا کاملا سفت شود. قالب ها را چند ثانیه داخل آب گرم قرار دهید و سپس در ظرف مناسب برگردانید. اگر از قالب های سیلیکونی استفاده کنید ژله ها راحت تر جدا می شوند.

###