شوهرم سرد مزاج است!

پرسش: یک سال است که ازدواج کردم. متوجه شدم که شوهرم در مسایل جنسی سرد مزاجه و من فوق العاده دختر گرمی هستم. به طور مثال روند منظمی بین ما وجود نداره. رابطه جنسی بین ما بعضی وقتها به خاطر رفتار من (یعنی وقتی حس میکند من تمایل دارم) هرروز یا دو روز یک باره ولی بعضی وقتها چهار پنج روز یکبار یا حتی هفته ای یکبار اتفاق میفته. الان بیشترین ناراحتی من اینجاست که حدود 12 روزه دکتر زنان به دلیل عفونتی که گرفتم ازم خواسته تا داروهام تموم نشده نزدیکی نداشته باشیم و ایشان در این 12 روز نسبت به من و این قضیه بی تفاوته و تا الان کوچکترین درخواستی از من نداشته. این برام عجیبه و مرا نگران کرده. در این مدت زندگی به این نتیجه رسیدم که من باهیچ لباس وهیچ نوع آرایشی نمیتونم ایشان را تحریک کنم. البته تا مرز تحریک پیش می روند ولی خیلی وقت ها به حد ارضا نمیرسه و درحد همان تحریک باقی می مونه. خیلی ناراحتم آقای دکتر و این موضوع در شرایطیه که ما فوق العاده همدیگرو دوست داریم. تا اونجایی که ازارتباط زناشویی دوستان و آشنایان شنیدم فکر می کنم ایشان غیرطبیعیه.
پاسخ

پاسخ: اولا یکی از بزرگترین اشتباه ها در مسائل جنسی مقایسه است. در مورد سکس، هیچ فرمول و قاعده فراگیری وجود ندارد. هر زن و شوهری باید به فرمول خودشان برسند. پس اینکه فکر کنید فلان دوستان و فلان آشنایان آن طوری هستند و ما نیستیم، پس ما غیر طبیعی هستیم، کلا نتیجه گیری نادرستی است.

مشخصا در مورد تعداد نزدیکی در هفته هم هیچ استانداردی وجود ندارد. یک زوج ممکن است هفته ای 7 بار رابطه زناشویی داشته باشند و برای آنها طبیعی باشد و یک زوج دیگر ممکن است یک بار و آن هم طبیعی باشد.

البته یک اصل را باید در نظر داشته باشید: وقتی کیفیت رابطه خوب نیست، کمیت آن هم به تدریج افت می کند. اگر هر کدام از زوچین به هر دلیلی از کیفیت رابطه راضی نباشند، کم کم میل جنسی آنها به همسرشان کم می شود. اینحا باید از مشاور و سکس تراپیست کمک گرفت.

معنی این جمله را هم نفهمیدم: «باهیچ لباس وهیچ نوع آرایشی نمیتونم ایشان را تحریک کنم البته تا مرز تحریک پیش میروند ولی خیلی وقتها به حد ارضا نمیرسد و درحدهمان تحریک باقی میماند» اگر منظورتان این است که ایشان گاهی به مرحله انزال نمی رسند اما نعوظ دارند، این اتفاق گه گاه طبیعی است، اما اگر اغلب اوقات اتفاق می افتد، توصیه من این است که حتما به سکس تراپیست مراجعه کنید.

اگر یک زوج بدون مقایسه خودشان با دیگران، در مورد میزان تمایل و ارتباط جنسی شان با هم تفاهم نداشته باشند، راه کارهایی وجود دارد که به آنها کمک کنیم. اینها را هم باید در جلسه مشاوره حضوری بررسی کرد.

سالن عقد تهران

لطفا کمی صبر کنید...