با رعایت چند نکته ساده اما تاثیرگذار، می‌توانید کاری کنید که آرایش عروسی‌تان بی‌نقص‌ترین باشد؛ آرایش عروسی که شما را به عروس رویاهایتان تبدیل کند

آرایش عروس باید طبیعی باشد

آرایش عروس باید به نحوی باشد که چهره حالت طبیعی خود را حفظ کند. اگر آرایشگر زیاد صورت عروس را نقاشی کند موجب می شود سن فرد بالاتر به نظر برسد، ولی اگر طبیعی کار شود وقتی فرد سال ها بعد عکس های عروسی اش را مرور می کند از چهره واقعی خود لذت می برد. آرایشگر باید به رنگ و مزاج پوست و فرم و حالت صورت توجه کند و نوع مناسب آرایش را برای عروس انتخاب کند، به عبارت دیگر هر صورتی آرایش مخصوص به خود را می خواهد. آرایش نوعی متعادل سازی است و این موضوع به طور مستقیم به مهارت آرایشگر وابسته است.

آرایش عروس باید ماندگار باشد

میزان ماندگاری آرایش موضوع بسیار مهمی در آرایش عروس است. ماندگاری آرایش در درجه اول به مهارت آرایشگر و بعد از آن به کیفیت مواد مصرفی وابسته است. آرایشگر در قدم اول باید جنس مو را بشناسد و با توجه به جنس مو تصمیم بگیرد که از چه نوع مواد آرایشی استفاده کند. هم چنین این هنر را داشته باشد که اگر مواد آرایشی مورد نیاز را نداشت کارش را چگونه به بهترین نحو انجام دهد. ساده بگویم مواد آرایشی مهم است ولی تکنیک و لم کار مهم تر است.

مدل موی عروس باید ...

در حال حاضر مدل موی ساده کاملاً در ایران جا افتاده و درصد کمی از عروس ها هستند که مدل های شلوغ را می پسندند. آرایشگر باید آلبومی از تمامی مدل ها را به عروس نشان دهد و درباره ویژگی های مدل های مختلف با او صحبت کند. آرایش یک امر سلیقه ای است و به شخصیت فرد بستگی دارد، اما نظر کارشناسان ما این است که عروس هر چه طبیعی تر باشد زیباتر است و زرق و برق زیاد از زیبایی عروس می کاهد. در سفرهایی که به دیگر کشور ها داشته ام از آمریکا و کانادا گرفته تا چین و آسیای شرقی، سبک هایی که ساده تر بوده اند و فقط چهره طبیعی فرد را متعادل می کردند، بسیار دلنشین تر بودند.

آرایش عروس باید با لباسش هماهنگ باشد

مسلما سبک آرایش عروس باید با مدل لباس عروس متناسب باشد. توصیه مهم ما به عروس خانم این است که قبل از انتخاب لباس با آرایشگرش مشورت کند تا با انتخاب مدل مناسب، اندام و چهره ای متعادل و زیبا داشته باشد، به طور مثال اگر عروس خانومی چاق وکوتاه قد باشد و یک لباس عروس یقه دار انتخاب کند و بعد از آن به آرایشگر مراجعه کند، ماهرترین آرایشگر هم نمی تواند چهره ای متناسب برای او آرایش کند.

شما چه ایده‌های دیگری دارید که می‌تواند به بی‌نظیرتر شدن‌تان در روز عروسی کمک کند؟