استرس این روزها برای همه هست . فرقی نمی کند عروس خانم باشید یا نه. این تست برای سنجش میزان استرس و سلامتی حال و احوال روان شماست.

 به این سوالات پاسخ دهید تا ببینید که سطح استرس تان در ابتدای راه زندگی مشترک چقدر است؟

1.دارید غذای جدیدی را که به تازگی در برنامه به خانه بر می گردیم، آموزش داده شده درست می کنید تا همسرتان را سوپرایز کنید. ظرف غذا آماده است که توی فر برود. یک دفع «بنگگگگگ!» ظرف از دست تان می افتد و خرد و خاکشیر می شود. شما در آن لحظه:
الف) شانه بالا می اندازید و توی کاناپه لم می دهید و کمی تلویزیون تماشا می کنید و با خودتان می گویید بعدا این خراب کاری ها را جمع می کنم.
ب) یک لحظه به خودتان زمان می دهید تا آرام شوید. چند تا نفس عمیق می کشید و بعد به رستوران سر کوچه زنگ می‌زنید و سفارش لازانیا و پیتزا پپرونی می دهید.
ج) روی زمین زانو می زنید و با حرکات عصبی شروع به جمع کردن خرده شیشه ها می کنید در حالیکه دارید زیر لب به زمین و زمان بد و بیراه می گویید و از خودتان می پرسید که چرا این بلاها باید همیشه سر شما بیاید.

 
2. ایده آل ترین لحظاتی که شما فقط و فقط مال خودتان هستید زمانی است که...
الف)
با یک کاسه ذرت بو داده پنیری توی دست، دارید فیلم محبوب تان را تماشا می کنید.
ب) دیر وقت صبحانه می خورید، کلاس ورزش می روید و بعد سری به فروشگاه مواد غذایی می زنید تا برای هفته آینده خرید کنید.
ج) می خوابید. هر کجا و هر وقت که گیرتان بیاید دراز می کشید و عاجزانه از دیگران می خواهید که بگذارند چند دقیقه چرت بزنید.

3. زندگی عاطفی و زناشویی شما...
الف)
هر چه پیش آید خوش آید. می خواهیم خوش بگذارنیم و هیچ چیز دیگری هم اهمیت ندارد. هورااااا.
ب) گاهی وقت ها سعی می کنید قرار دونفره ای هم با همسرتان بگذارید که البته فقط گاهی فرصت مناسبش پیدا می شود.
ج) وای خدای من اصلا یادم رفت که رسیدگی و توجه به همسرم را توی لیست کارهای روزانه ام وارد کنم! 

. زندگی عاطفی و زناشویی شما...

 

4. سر صبح ایمیل چک کردن مثل این است که:

الف) قطرات باران روی گل های رز! خواندن دعوت نامه یک دوست برای حضور در مهمانی دوره ای و...
ب) جست و جو کردن توی اسپم ها برای اینکه ببینید مطلب به درد بخوری درباره مهارت های زناشویی به چشم تان می خورد.
ج) پریدن توی آتش فشان فعال! روبه رو شدن با ده ها ایمیل کاری و یک نامه مفصل از رییستان در خصوص یک گزارش مهم که در فاصله 2 تا 4 صبح، سه بار آن را برای تان ارسال کرده است.


5.آخر روز نفس راحتی می کشید و احساس می کنید که به همه کارهایتان رسیده اید.
الف)
بله واقعا.
ب) اغلب وقت ها ولی گاهی هم یادم می افتد که فراموش کردم لباس ها را از خشک شویی بگیرم.
ج) ها ها! توی بیست و چهار ساعت گذشته فقط سه، چهار ساعت خوابیدم ولی هنوز هم خیلی از کارها توی لیستم هست که جلوی شان تیک نخورده و نمی دانم کی باید به آنها برسم.


پاسخ ها
اگر اغلب جواب های شما گزینه «الف» است:
شما واقعا آدم خونسرد و آرامی هستید و شاید واقعا بد نباشد به لیست کارهای روزانه تان چند مورد دیگر اضافه کنید. شاید اولش فکر کنید که زندگی چقدر سخت است، ولی به مرور احساس می کنید آدم سازنده و موثرتری هستید.
اگر اغلب جواب های شما گزینه «ب» است:
معلوم است که تحت فشارید ولی زن درون شما سعی می کند تعادل را بین همه چیز برقرار کند. شاید بضی وقت ها از خودتان بدتان بیاید که چرا یادتان رفته برای
همسرتان وقت دندان پزشکی بگیرید، ولی این احساس خیلی طول نمی کشد چون می دانید که به هر حال انسان جایزالخطاست. فقط یادتان باشد وقتی شوهرتان روی فرش پوست تخمه می ریزند، بگذرید و او را ببخشید و برایش کمی میوه پوست بکنید!
اگر اغلب جواب های شما گزینه «ج» است:
واقعی این است که یادتان نمی آید آخرین کی بوده که هیچ کاری برای انجام دادن نداشته و نفس راحت کشیده اید. در زندگی تان احساس سردرگمی می کنید و هر لحظه منتظرید که سرتان از شدت کار منفجر شود. تا به حال به این موضوع فکر کردید که باید فیتیله را کمی پایین بکشید؟

###

 

<