ماه عسل یعنی اولین سفری که قرار است به شما و همسرتان خوش بگذرد و اتفاقاتی را رقم بزنید که هیچگاه دیگر برای شما پیش نمیاید. به همین دلیل به سفر گروهی نه بگویید .


تحریریه نوعروس/میترا شکری:
در ماه عسل قرار است برای شما اتفاقات بسیار جذابی رخ دهد. اتفاقاتی که شاید هیچوقت دیگر نتوانید نظیرش را رقم بزنید. در این چند روزی که بعد از عروسی به سفر می روید و اسمش را می گذارید ماه عسل باید به خاطر داشته باشید که یک «نه» محکم به کسی که پیشنهاد سفر دسته جمعی را به شما می دهد، بگویید و اولین سفر متاهلی‌ تان را دو نفره بروید.

موضع خود را مشخص کنید
قبل از اینکه مشکلات سفرهای دسته جمعی را برای‌تان بگوییم، بهتر است یک ترفند یادتان بدهیم که به شما کمک می‌کند کسی پیشنهاد سفرهای دسته جمعی را به شما ندهد. اگر با شناختی که از خانواده‌ی خود و همسرتان دارید، می‌دانید که امکان دارد به شما پیشنهاد سفر دسته جمعی بدهد، همان اول قبل از اینکه کسی پیشنهاد بدهد، بگویید که اهل سفرهای دسته جمعی نیستید.
بیدارباش های اجبازی
در سفرهای دو نفره خبری از بیدار باش های اجباری نیست. از آنهایی که مجبوری از خواب ناز بیدار شوی. خوبی سفر دو نفره این است که شما هر وقت دوست داشته باشید می توانید از خواب بیدار شوید و هر وقت دل تان بخواهد به خواب بروید. اما اگر قرار باشد سفر ماه عسل تان را گروهی بروید، قطعا باید تابع جمع باشید. در این شرایط شب‌ها مجبور می شوید حتی وقتی خواب تان نمی آید هم صدای تلویزیون یا موسیقی تان را کم کنید و بخوانید. یا مثلا صبح که دوست دارید تا ظهر در تخت خواب بمانید را با بیدار باش ساعت 7 صبح عوض کنید.

ماه عسل دسته جمعی را قبول کنید
غذاهای ساده
زمانی که قرار است دسته جمعی بروید مسافرت، قطعا تعدادتان زیاد می‌ شود و برای اینکه در مخارج سفر صرفه جویی کنید، همه پیشنهاد می کنند که در خانه غذا درست کنید. قطعا بقیه هم این پیشنهاد را می پذیرند و واقعا هیچ چیز بدتر از این نیست که شما در سفر چند روزه‌ ی بعد از عروسی تان بایستید پای گاز و غذا درست کنید. آن چند روزی که قرار است از مرخصی کاری خودتان و همسرتان استفاده کنید و بروید سفر بهتر است به گشت و گذار بگذرانید تا غذا درست کردن پای گاز.
آزاد باشید
زمانی که شما قرار است به شکل گروهی بروید مسافرت، حتما آدم‌هایی حضور دارند که مجبور می‌شوید زمانی که خانه هستید، در مقابل آنها حجاب کنید و این ممکن است برای‌تان سخت باشد، اما اگر به سفر دسته جمعی «نه» بگویید، قطعا لازم نیست این مسائل را تحمل کنید.
دلخوری و بحث
زمانی که چند گروه بدون اینکه شناختی از یکدیگر داشته باشند تصمیم می گیرند بروند سفر، ممکن است دلخوری‌های زیادی به وجود بیاید و سر مسائل مختلف مجبور به بحث شوید. پس قبل از اینکه این اتفاقات رخ دهد و در همان روزهای اول ازدواج حرمت‌ها شکسته شود، همراه اقوام برنامه‌ی سفر نچینید.
ماه عسل دسته جمعی را قبول نکنید