برای اینکه زندگی مشترک موفقی داشته باشید باید بتوانید تحت هر شرایطی وفاداری تان را حفظ کنید

وفاداری یعنی ...

وقتی همه چیز خوب و طبیعی است و شما نیز خوب باشید، کار سختی انجام نداده اید. هنر زندگی کردن و پایبند بودن به زندگی، زمانی است که مشکل یا سختی پیش می آید. معمولا زمانهایی که وفاداری زوجین نسبت به هم به خطر می افتد، مواقعی است که مشکلی پیش می آید. البته این نباید توجیهی باشد برای اینکه وفاداری همسران به هم زیر سؤال برود. یادتان باشد وفاداری یکی از خصوصیات لازم و ضروری همسران است که تخطی از آن جای هیچ توجیهی را نمی گذارد.

وفاداری هنگام عصبانیت

هیچ دو انسانی وجود ندارند که در کنار هم بدون اصطکاک و اختلاف نظر زندگی کنند، پس لحظاتی اتفاق می افتد که شما از دست همسرتان عصبانی هستید اما این دلیل نمی شود که بخواهید وفاداریتان را نسبت به او نادیده بگیرید. در این مواقع سعی کنید به وسیله کاری که شما را آرام می کند، عصبانیت تان را کنترل کنید و هیچگاه هنگام عصبانیت تصمیم نگیرید.

وفاداری در غیاب همسر

وفاداری به همسر یکی از خصوصیاتی است که از زمانی که ازدواج می کنید یک لحظه نیز نباید از شما جدا شود و این وفاداری به هیچوجه نباید مشروط به حضور همسرتان یا هر چیز دیگری باشد و اگر همسرتان نبود و وفادار ماندید، کار بزرگی انجام نداده اید و فقط به وظیفه خود عمل کرده اید.

حل مشکلات

هرگاه مشکلی بین شما و همسرتان پیش می آید، آن را حل کنید. فراموش کردن مشکلات چیزی را حل نمی ند اما با حل و فصل آنها می توانید زندگی تان را بهبود ببخشید.

گذشت بجا

زندگی بدون گذشت، زندگی بی ارزشی است. شما و همسرتان باید در مقابل هم گذشت داشته باشید تا بتوانید از اشتباهات هم بگذرید اما این گذشت باید به اندازه و بجا باشد. اگر شما بخواهید از همه مشکلات بگذرید، تمام آنها بدون اینکه حل شوند، باقی می مانند و چه بسا به مشکلاتی بزرگتر تبدیل شوند. در مقابل اگر بخواهید از هیچ چیزی نیز نگذرید و با بغض، کینه و عصبانیت با همه مشکلات روبه رو شوید، نمیتوانید زندگی موفقی داشته باشید.


رفع یکنواختی و ایجاد هیجان

زندگی و عشق را هیجان و شادی شیرین می کند و شما و همسرتان همواره به شادی و هیجان نیازمندید، پس گاهی روند یکنواخت زندگی را بر هم بزنید و نگذارید دچار روزمرگی شوید. انسان همواره در میان یکنواختی های زندگی به دنبال هیجان میگردد، پس بگذارید هیجان را با همسرتان تجربه کنید و او نیز در کنار شما از این یکنواختی زندگی ماشینی بیرون بیاید.


تمرکز روی عشق

یادتان نرود یکی از دلایل مهمی که با همسرتان ازدواج کردید، این بود که عاشق هم بودید. شما همیشه عاشق بودن را در زندگی زناشویی باید اولین امر و لازمه زندگی بدانید. فکر نکنید روند طبیعی زندگی این است که با گذشت زمان، عشق خودبه خود از بین میرود و تبدیل به عادت میشود، بلکه عشق مثل گلدانی است که احتیاج به رسیدگی دارد و اگر شما آن را فراموش کنید و تمرکز خود را روی مسائل پیش پاافتاده و گذرای زندگی قرار دهید، طبیعی است که از بین برود اما اگر روی آن تمرکز کرده و در تمام مراحل زندگی، عشق را دخیل کنید و آن را پرورش دهید و با همسرتان همواره در تلاش باشید که این عشق را بیشتر و پایدارتر کنید، مطمئن باشید که همیشه عاشقانه زندگی خواهید کرد و این عشق هیچگاه دچار عادت، روزمرگی و یکنواختی نخواهد شد.

به نظر شما در چه موارد دیگری می‌توان وفاداری به همسر را تمرین کرد؟ آیا شما بلدید همیشه وفادار باشید؟