آرایش مخصوص شب یلدا را بلدید؟ می دانید در مراسم شب یلدا چطور آرایش کنید که عروس خانمی شیک و برازنده تر از همیشه باشید؟

شما برای شب یلدای امسال چه برنامه ای دارید؟ احتمالا قصد دارید با تمام اعضای خانواده دور هم جمع شوید و یک دورهمی کوچک خانوادگی را در این بلندترین شب سال تجربه کنید. به طور حتم دوست ندارید ظاهری مثل همیشه داشته باشید، پیشنهاد ما این است که سعی کنید یک ظاهر کاملا زمستانی داشته باشید و سراغ رنگ هایی بروید که در این فصل جلوه بیشتر دارد. در اینجا مجموعه رنگ هایی را که برای یک آرایش پاییزی- زمستانی مناسب است برای شما آورده ایم و در کنار هر کدام گفته ایم که چطور بهترین نوع را تشخیص دهید.

شب یلدا و آرایش غلیظ 

سایه های ژله ای شکل بیشتر برای کسانی مناسب است که کمی با فنون سایه زدن آشنا هستند و به آرایش های نسبتا غلیظ علاقه دارند. هنگام خریدن چنین سایه ای بیشتر از همه به زمان خشک شدن آن توجه کنید، هر قدر کوتاه تر بهتر، یعنی برای تست کمی از آن را روی دست تان بمالید.

یادتان باشد بعد از استفاده از چنین سایه ای مرتب آرایش خود را چک کنید چرا که چنین سایه ای به دلیل چرب بودن به راحتی پشت پلک جمع می شود و گاهی روی پوست نمی خوابد.

شب یلدا؛ رنگی تر از همیشه

استفاده از مداد چشم رنگی گاهی برای مهمانی ها انتخاب خوبی است به خصوص اگر برای داخل چشم استفاده کنید، مثلا مداد سبز یا سفید یا آبی می تواند حالت چشم را کمی تغییر دهد یا حتی آنها را درشت تر جلوه دهد. توصیه می کنیم مدادی را انتخاب کنید که به راحتی پخش نشود تا زیر چشمهایتان همیشه آلوده به رنگهای متفاوت نباشد.

رژگونه کرمی برای شب یلدا

رژگونه های کرمی برای مهمانی های شب انتخاب خوبی است، این نوع رژگونه روی صورت خیلی خوب عمل می کند و به آسانی هم پاک می شود.

رژگونه کرمی را می توان با انگشت به حالت ضربه ای، روی قسمت مناسب پخش کرد تا آن بخش را پر کند و حالت بسیار زیبایی به گونه ها بدهد و بعد پودر بی رنگ را روی آن زد. بهتر است دوباره با برس، از رژگونه خشک روی آن بمالید چون تداوم رنگ و حالت رژگونه با این کار زیاد می شود.

شب یلدا و قانون ترکیب رنگ ها

اگر کمی با قانون ترکیب رنگ ها آشنا باشید می توانید با استفاده از سایه های چند رنگ جلوه کاملا متفاوتی به چشم ها بدهید. در این نوع سایه ها معمولا می توانید دو خانواده مختلف از رنگ ها را ببینید.

آرایش طبیعی در شب یلدا

برای پخش کردن کرم‌پودر از ضربات انگشت استفاده کنید یعنی با ضربات نوک انگشت رنگ را روی پوست یکنواخت کنید، ضربات انگشت‌ها باید کاملا ملایم باشد. اگر صورتی رنگ پریده دارید باید بیشتر روی بینی و چانه تمرکز کنید و اگر پوستی تیره دارید باید روی خطوط رویش مو بیشتر تمرکز کنید.

در نهایت برای اینکه صورت‌تان را از یک رنگی در بیاورید سراغ رژگونه‌های صورتی یا هلویی رنگ بروید، برای رژگونه زدن لبخند بزنید و بعد قسمت‌های برجسته گونه را با یک برس مرطوب(برای رژگونه‌ای کرمی شکل) یا برس پفی(برای رژگونه‌های پودری) رنگ بزنید.

شب یلدا و کرم پودر زمستانی

شکی وجود ندارد که برای یک آرایش بی عیب و نقض باید قبل از هر چیز از کرم پودر استفاده کنید. برای این روزهای سرد توصیه میکنیم سراغ کرم پودرهای حاوی مواد آبرسان بروید که رطوبت پوست را هم حفظ کنند، البته اگر پوستی چرب داشته باشید این کرم پودرها چندان انتخاب خوبی برای شما نیستند چراکه باید کرم پودری عاری از چربی(oil free) بگیرید که فعالیتهای غدد چربی ساز پوست را تشدید نکند.

در شب یلدا ایرادها را بپوشانید

اگر روی پوست صورت تان لک دارید یا اینکه زیر چشم های تان سیاه است قبل از خرید هرگونه لوازم آرایشی باید به فکر یک کانسیلر خوب باشید؛ کانسیلری با دوام که یک درجه از رنگ طبیعی پوست شما روشن تر باشد. توصیه می کنیم برای این کار بیشتر سراغ کانسیلرهای کرمی شکل بروید.

فرنچ هندوانه ای مخصوص شب یلدا

اگر دل تان می خواهد ناخن های متفاوتی داشته باشید یک پیشنهاد این است که کمی وقت بگذارید و ناخن هایتان را شبیه هندوانه لاک بزنید یا آرایشگاه بروید تا در سه سوت برایتان یک فرنچ هندوانه ای زیبا ترتیب دهند! در هر دو صورت مطمئن باشید خاص تر از همیشه خواهید بود.

برنامه شما برای شب یلدا چیست؟ قصد دارید از چه ترفندی برای جذابیت بیشتر استفاده کنید؟