خرید فرش برای جهیزیه، یکی از مهم ترین خرید هایی است که انجام میدهید. با توجه به تنوع زیاد انواع فرش های ماشینی موجود در بازار این راهنما به شما کمک میکنید مانند یک کارشناس، فرش ماشینی بخرید

فرش به خانه جذابیت عجیبی می دهد | جهیزیه نوعروس

حتی تمام خانم هایی که خیلی روی مد خانه شان را می چینند هم تاکید دارند که حتما چند قالی در چیدمان خانه شان به چشم بخورد چون این کالای جذاب خانه شما را گرم و خواستنی می کند.

برای خرید فرش بهتر است حتما اطلاعات کافی داشته باشید چون در غیر این صورت ممکن است فرشی به شما فروخته شود که بعد از مدتی دیگر کارایی نداشته باشد و شما مجبور شوید آن را عوض کنید.

اغلب خانه های ما ایرانی ها پوشیده از فرش های ماشینی است چون خیلی ها قدرت خرید فرش های گران قیمت دستی را ندارند. با راهنمای خرید فرش های ماشینی با ما همراه باشید.


اندازه گیری دقیق را فراموش نکنید


شاید اولین قدم برای خرید فرش،‌ این باشد که شما بدانید دقیقا چه فرشی با چه سایزی می خواهید.

اگر در این مورد خوب عمل نکنید و به سایز مورد نظرتان نرسید ممکن است زیبایی خانه تان را زیر سوال ببرید. شما فکر کنید در یک سالن 40 متری یک فرش 4 متر بیندازید،‌ به نظرتان زیبا می شود؟ اصلا به چشم می آید؟

یا برعکس،‌ پذیرایی 10 متری تان را با یک فرش 9 متری پر کنید .

این کار ممکن است خانه شما را کمی کوچک تر از چیزی که هست نشان بدهد . پس قبل از این که به مراکز فرش بروید حتما به سایز مورد نظرتان برسید و بعد اقدام کنید.

به رنگ ها دقت کنید


دو سه سالی است که خانه ها به سبک اروپایی ها با فرش ها و مبل ها و پرده های سفید پوشیده می شوند.

با این که این رنگ بسیار زیباست و خانه را حسابی دل باز و جذاب نشان می دهد اما کثیفی هایی در پی دارد که ممکن است به عنوان خانم خانه کمی شما را اذیت کند.

برای این که این مشکل را نداشته باشید،‌ زمانی که مشغول خرید فرش روشن هستید،‌ طوری آن را انتخاب کنید که رنگ های خاکستری کم رنگ و گل های بزرگ و فانتزی روی آن را پوشانده باشد.

بهتر است به جای خرید فرش های تک رنگ حتما از فرش هایی استفاده کنید که طرح دار هستند .

فرش های تک رنگ کثیفی را خیلی زود نشان می دهند و همین مسئله ممکن است برای شما ایجاد دردسر کند و مجبور باشید مدام با شامپو فرش،‌ فرش های تان را تمیز کنید.


فرش های نخ دار را فراموش کنید


مدرن بودن خانه شما بسیار خوب است و هوشمندانه.

اما اگر بخواهید این مدرن بودن را با خرید فرش هایی که از نخ های ضخیم و بلند پوشانده شده اند نشان بدهید قطعا انتخاب خوبی نخواهید داشت.

این مدل فرش ها شاید ظاهر جذابی داشته باشند اما اگر بخواهید در خانه از آن ها استفاده کنید قطعا پشیمان خواهید شد.

نخ های بلند این فرش ها خیلی سریع از بدنه فرش جدا می شوند و این طرف و آن طرف می ریزند و سریع شکل زیبای خودشان را از دست می دهند.

علاوه بر این ها نشستن یا خوابیدن روی این فرش ها با سختی زیادی همراه است و شما را با مشکل رو به رو می کنند.

تراکم بیش،‌ ماندگاری بیشتر


زمانی که می خواهید فرشی را بخرید بهتر است آن را لمس کنید.

هر قدر تراکم و حجم فرشی که مد نظرتان است بیشتر باشد دوام و ماندگاری اش بیشتر است.

اگر فرش کم تراکم بخرید بعد از مدتی آن قدر کم بار و سفت می شود که به شما این حس را می دهد که انگار روی موکت نشسته اید و مجبور می شوید فرش را عوض کنید.

بهتر است از آن ابتدا کمی بیشتر هزینه کنید تا فرش تان چند سالی برای شما فرش بماند و لازم نباشد هر دو سال یک بار آن را عوض کنید.

ممکن است شما نتوانید به خوبی یک کارشناس تراکم فرش را محک بزنید،‌ برای این کار کافیست از فروشنده بخواهید درباره تراکم فرش مورد نظرتان برای شما صحبت کند و بگوید فرشی که قصد خرید آن را دارید در چه وضعیتی قرار دارد.


فرش بلژیکی نخرید


چندسالی است فرش های ابریشم گونه وارد بازار شده اند و انصافا آن قدر نوع بافت و طرح های شان زیباست که هر خریداری را به صرافت می اندازد تا آن را خریداری کند. اما اگر انتخاب شما برای قسمت پر رفت و آمد خانه تان این نوع فرش هاست بهتراست کمی تامل کنید تا در این خصوص به شما توضیحاتی بدهیم.

فرش های بلژیکی بسیار نازک هستند و برای این که به زمین بچسبند پشت آن ها از لاتکس پوشانده شده.

اما همین لاتکس باعث می شود شست و شوی چنین فرشی بسیار سخت شود و جالب است لاتکس مورد نظر بعد از شست و شو کاملا از بین می رود و فرش شما تغییر شکل می دهد و به قول معروف کیست می افتد.

اگر دوست دارید حتما از این فرش در خانه تان داشته باشید بهتر است آن را برای قسمتی از خانه تان در نظر بگیرید که رفت و آمد در آن زیاد نیست و شما را با مشکل رو به رو نمی کند.


پرزهای فرش با شما صحبت می‌ کنند

زمانی که قصد خرید فرش دارید ،‌ راهنمایی آن جاست که می تواند شما را به خوبی راهنمایی کند تا انتخاب درستی داشته باشید. راهنمایی که از آن صحبت می کنیم پرزهای فرش هستند.

هر چقدر پرزهای فرش نرم و لطیف باشند،‌ به شما این نکته را یادآور می شوند که دوام فرش ها کمتر است و گرد و غباری که از درزهای خانه وارد می شوند را خیلی سریع تر به خودشان جذب می کنند.

اما فرش هایی که پرز های آن ضخیم و زبر هستند با دوام ترند و دیرتر از سکه می افتند.