میدانید چه راهکارهایی را باید به کار بگیرید تا آرایش روی صورتتان محو نشود و بتواند تا پایان عروسی و یک روز کامل آرایش را روی صورت قشنگتان نگهدارید؟

یکی از نگرانی‌های عروس خانم‌ها هم همین این است که آیا آرایش تا پایان جشن دوام دارد یا نه؟ اما به غیر از گریم روی پوست چه کارهایی را به‌ عنوان زیر‌سازی‌ باید انجام داد تا این آرایش ماندگار‌تر باشد؟

پاکسازی کنید

به‌ طور کلی برای آرایش عروس مراحل مختلفی تعریف می‌شود. ابتدا باید پوست را برای آرایش آماده‌سازی‌ کرد. منظور از آماده‌سازی‌ پوست برای آرایش، پاکسازی صورت است. برخی پوست‌ها حالت افتاده دارند که در مرحله پاکسازی از مواد سفت‌کننده پوست برای آ‌ن‌ها استفاده می‌شود. برخی دیگر دارای جوش هستند که با پاکسازی تمام جوش‌های صورت برطرف می‌گردد. بدون پاکسازی پوست آماده آرایش نمی‌شود حتی اگر فرد پوستی کاملا شفاف و بدون نقص هم داشته باشد. پاکسازی به ‌طور معمول یک‌ روز قبل از انجام آرایش صورت می‌گیرد و برای انجام آن اغلب از مواد گیاهی استفاده که باعث آرامش، روشنی و شادابی پوست می‌گردد.

کرم‌های گریم آرایش را ماندگار می‌کند

مرحله دوم آرایش عروس، زیرسازی پوست صورت است. در این مرحله مواد آرایشی گریم و کرم‌های زیر آرایش که مخصوص زیرسازی است روی صورت قرار می‌گیرد و برای انجام این کار از پالت‌ها و کرم‌های گیاهی استفاده می‌شود. ابتدا کرم‌های زیر آرایشی مثل گریماس که محصول کشور هلند و به‌ دنبال آن برای انعکاس بیشتر و بهتر آرایش کرم‌هایی مثل مک و استیلودر روی پوست استفاده می‌شود. در واقع این کرم‌ها باعث می‌شوند کار آرایش ثابت بماند و حتی تا ۴۸ ساعت هم حفظ شود و دوام داشته باشد. منشا کرم‌های گریم نیز گیاهی است و استفاده یک ‌روزه از آن‌ها به پوست آسیب نمی‌رساند، اما نباید آن‌ها را به‌ طور روزانه استفاده کرد. این کرم‌ها منفذهای پوست را مسدود می‌کند و اغلب برای آرایش عروس که نیاز به دوام و ماندگاری طولانی دارد مناسب است.

نکته مهم

این نکته را هم باید اضافه کنم که به ‌طور معمول یک ساعت زمان لازم است تا زیرسازی پوست انجام گیرد و به‌ دنبال آن گریم و آرایش نیز هر کدام یک ساعت، به طول می‌انجامد.

شما برای ماندگاری بیشتر آرایش در صورت چه پیشنهادی دارید؟