پیش از اینکه به فکر پیدا کردن شاهزاداه سوار بر اسب سفید باشید، باید ببینید اصلا آمادگی ازدواج را دارید. آمادگی برای ازدواج با مرتب کردن ذهن شروع میشود.

معمولا انتخاب همسر و ازدواجی موفق زمانی به طور دلخواه پیش می رود که چارچوب و قالب فکری شما مثبت و سالم باشد. اگر مسائلی در ذهن و روان تان شما را آزار می دهد، ابتدا با تمرکز بر آنها مشکلات را حل کرده، بعد برای ازدواج اقدام کنید.

گذشته ها را دور بریزید

آیا در گذشته شما نقاطی وجود دارد که روی روابط شما و همسرتان در آینده تاثیر بگذارد و توانایی ایجاد ارتباطی خوب و دلخواه را از شما بگیرد؟ برای بعضی افراد که تصمیم به ازدواج و تشکیل زندگی مشترک دارند، ضروری است از شر مسائل گذشته خلاص شوند. پس اگر شما احساساتی دارید که مخفی کرده اید یا در مورد آنها تردید دارید، باید حتما آنها را حل و فصل کرده و بعد برای ازدواج اقدام کنید. چراکه ازدواج هیچ مشکلی را حل نمیکند و اتفاقا به خودی خود یک اتفاق پر چالش در زندگی محسوب می شود. توصیه میشودب هترین اقدامات را برای رفع مشکلات قبلی بکار ببرید و بعد برای آینده برنامه ریزی کنید.

ناامید نشوید!

بعضی اهداف قابل دسترسی را برای خودتان درنظر بگیرید. با مردم بیشتر ارتباط داشته باشید تا راه و روش برقراری ارتباطی مؤثر را بهتر یاد بگیرید. رسیدن به اهداف، زمان لازم دارد و باید برای دستیابی به زندگی مطلوب تلاش کرده و مهارت کسب کنید تا فرصتها از دست نروند. دائم این مسائل را به خود یادآوری کنید تا اگر هنوز شریک زندگی خود را پیدا نکرده اید، ناامید نشوید.

کمی استراحت کنید

به ساعت درونی خودتان توجه کنید. اگر مدتی است پی در پی درگیر مسائل مربوط به ازدواج هستید و خسته شده اید، به خودتان استراحت بدهید. اگر در این مورد احساسی منفی به سراغتان آمده، به تجربیات تلخ قبلی در این زمینه بستگی دارد. وقتی به خود استراحت میدهید، فرصتی به دست می آید که بر انتظاراتتان متمرکز شده و تجدید قوا کنید و هر زمان که احساس بهتری کردید، دوباره اقدام کنید.آدمها زیادند اما یافتن شریک زندگی مناسب به زمان و دقت بسیار زیاد نیاز دارد.

برای رسیدن به آمادگی ازدواج کارهای زیادی میتوان انجام داد. شما چه کارهایی میکنید.