برای انتخاب آرایشگاه عروس مناسبی که روز عروسی شما را زیباترین عروس کند باید به چه نکاتی توجه کنید ؟ کدام آرایشگاه مناسب ترین خدمات را به شما خواهد داد ؟

انتخاب آرایشگاه عروس، اطلاعات کسب کنید 

در گذشته ای نه چندان دور دخترها تا قبل از روز عروسی شان کمتر سراغ لوازم آرایش می رفتند در آن زمان رسم بود که دختر در روز عروسی ابروهایش را بردارد، سرخاب سفیداب بزند، سرمه بکشد و برای مراسم آماده شود. اما این روزها آرایش عروس آنقدر پیچیده شده که برای انتخاب آرایشگر مناسب باید کلی وقت بگذارید و به آرایشگاه های مختلف سر بزنید تا گریموری حرفه ای را با مبلغ مناسب پیدا کنید. اگر درباره آرایشگاه عروس اطلاع زیادی ندارید و تا روز عروسی تان فرصت زیادی نمانده، با کمک این توصیه ها می توانید آرایشگر مناسبی را انتخاب کنید.

انتخاب آرایشگاه عروس، پرس و جو کنید

در بین دوستان و اقوام شما بطور حتم افرادی پیدا می شوند که به تازگی مراسم عروسی شان برگزار شده است. می توانید نام و آدرس آرایشگاه های مختلفی را از آنها بپرسید و فهرستی از آرایشگران را تهیه کنید. جست و جو در سایت های اینترنتی هم به شما کمک می کند تا فهرست تان کامل تر شود.

انتخاب آرایشگاه عروس، دور یا نزدیک؟

بهتر است آرایشگاه شما تا حد امکان به محل برگزاری مراسم نزدیک باشد. اگر می خواهید در محدوده غربی تهران جشن بگیرید، آرایشگاه عروس را در انتهای محله های شرقی انتخاب نکنید. شاید هزینه آرایش شما ارزان تر تمام شود اما به این فکر کنید که در روز عروسی ممکن است استرس زیادی داشته باشید و یک اتفاق غیر منتظره برنامه زمانی رسیدن به آتلیه و سالن عروسی را به هم بزند. این نکته به ویژه در مورد عروسی های فصل پاییز و زمستان بیشتر اهمیت دارد چون یک باران یا برف ناگهانی برنامه های را جا به جا می کند. پس نسبت به یک آرایشگاه خاص تعصب نداشته باشید. این روزها آرایشگران خوب در همه جای شهر پیدا می شوند. فقط باید آنها شناسایی کنید و نمونه کارهایشان را ببینید.

آرایش عروس، خلیجی یا اروپایی؟

در آرایشگاه های بزرگ معمولا چند آرایشگر مختلف کار آرایش عروس را انجام می دهند که هر کدام آلبوم ها و قیمت های مختلفی دارند. گروهی از آرایشگران، عروس ها را بسیار غلیظ آرایش می کنند، سایه های رنگی بکار می برند و چشم ها را خیلی می کشند. این آرایش ها به سبک «خلیجی» معروف هستند. اما دسته ای دیگر از آرایشگران که این روزها طرفداران بیشتری دارند عروس ها را ساده تر و به سبک «اروپایی» آرایش می کنند. حتما در فیلم ها و عکس های مختلف دیده اید که عروس های اروپایی چقدر ساده هستند. با ورق زدن آلبوم ها به سرعت دستتان می آید که آرایشگر از کدام سبک پیروی می کند و مواد آرایشی او براق است یا با کمک سایه ها و خطوط مات، گریم شیک و زیباتری را انجام می دهد. ببینید از کدام سبک خوشتان می آید و بعد برای بقیه کارها تصمیم بگیرید.


کار آرایشگاه را ببینید

برای انتخاب آرایشگاه عروس مورد نظر فقط به مشاهده آلبوم ها اکتفا نکنید. قبل از اینکه قرار داد ببندید از منشی آرایشگاه بپرسید که چه روزهایی عروس دارند و عروس خانم ها چه ساعتی آماده می شوند؟ در یکی از همان روزهابه همراه یک یا دو نفر دیگر به آرایشگاه بروید و آلبوم ها را با عروس های آماده شده مقایسه کنید. در انتخاب مدل های آلبوم از دخترخانم های زیبا و خوش چهره استفاده می شود و لباس و جواهرات گرانقیمت هم در بهتر شدن عکس ها تاثیر دارند. بعضی از آلبوم ها هم قدیمی هستند. گاهی اوقات روتوش عکس ها به قدری زیاد است که چهره واقعی عروس را نشان نمی دهد. در نتیجه این احتمال وجود دارد که وقتی عروس های آماده شده همان آرایشگر را می بینید، توی ذوق تان بخورد. به هر حال هنر آرایشگر خوب این است که با کمک گریم مناسب، زیبایی های چهره هر فردی را بیشتر به معرض نمایش بگذارد.

کارشان خوب است؟

هنگام مراجعه به چند آرایشگاه و مشاهده عروس ها و آلبوم های مختلف شاید کمی گیج شوید و از خودتان بپرسید:«از کجا بفهمم کدام آرایشگر کارش بهتر است؟» در اینجا چند فوت کوزه گری را به شما یاد می دهیم تا با نگاه تخصصی تری عروس ها را ببینید و با اطمینان بیشتر آرایشگرتان را انتخاب کنید. پس به این معیارهای آرایش خوب و متناسب با شکل صورت توجه کنید.

سلیقه آرایشگر را بشناسید

رنگ آرایش هر فردی به رنگ چشم، مو و پوست بستگی دارد و آرایش عروس تا حدودی سلیقه ای ست. بنابراین به سلیقه آرایشگر دقت کنید.
کرم پودرها و رژ گونه هایی به رنگ هلویی، صورتی چرک، طلایی ، بژ و مسی برای پوست های تیره و برنز مناسب تر هستند. بهتر است پوست های روشن رنگ های تند تری داشته باشند. اگر متوجه شدید که آرایشگر، یک عروس سفید پوست را با رنگ های صورتی کمرنگ و طلایی آرایش کرده بدانید که در کارش زیاد وارد نیست چون این رنگ ها صورت را بی حال نشان می دهند.
هنر آرایشگر خوب این است که صورت های چاق و گرد را لاغر ترکند. در این حالت با کارکردن روی گونه ها، زیر گردن و غبغب ، صورت کشیده تر به نظر می آید.
آرایش صورت های کشیده و لاغر باید طوری باشد که استخوان گونه ها بیش از حد بیرون نزند. انتخاب رژ گونه های خط دار برای این صورت ها اشتباه محض است و از بی تجربگی آرایشگر حکایت می کند.

آرایشگرتان حرفه ایست؟

یک آرایشگر حرفه ای به خوبی می داند که باید چشم های درشت و برجسته را با سایه های تیره آرایش کند تا برجستگی چشم ها کمتر شود. این روزها گریمور های با سلیقه برای آرایش بخش پایینی چشم از خط چشم استفاده نمی کنند و به جای آن چشم را با سایه های سیاه یا دودی آرایش می کنند تا چشم های عروس آرایش شیک و امروزی تری داشته باشد.
فردی که چشم های ریز دارد باید برای آرایش چشم های او از سایه های روشن استفاده شود و بهتر است سایه ها به هم متصل نباشند تا چشم ها بازتر به نظر بیایند. در مورد افرادی که چشم های درشت دارند هم استفاده از سایه های تیره برجستگی چشم ها را کاهش می دهد.
پوشاندن گودی دورچشم هم نکته مهم دیگری است که باید با کمک کانسیلر ها انجام شود. این کانسیلر ها باید یک درجه از رنگ پوست صورت روشن تر باشند. بیشتر عروس خانم ها شب قبل ازعروسی به دلیل استرس و نگرانی خوب نمی خوابند و مهم است که این کم خوابی و خستگی ها با کمک یک آرایش حرفه ای برطرف شود.
یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه کنید مدل مو است. شینیون های عروس باید با چهره هر فرد هماهنگی داشته باشد. بطور مثال عروس هایی که چهره کشیده و بلند دارند نباید موهایشان روبه بالا جمع شود. بهتر است بخشی از موها روی صورت قرار گیرد. مدل موهای بالا به افرادی با صورت های گرد بیشتر می آید. اگر موها از فرق باز شود صورت لاغر تر به چشم می آید.


بیعانه کمی پرداخت کنید 

بعد از انتخاب نهایی نوبت تنظیم قرارداد است. بعضی از آرایشگاه ها اصرار دارند که شما خیلی زود مبلغی را به عنوان بیعانه پرداخت و قراردادی را امضا کنید. استدلال شان این است که روز مورد نظر شما زود پر می شود یا ممکن است قیمت ها گران شوند. به این ترفند ها اهمیت ندهید و تحت تاثیر قرار نگیرید. سر فرصت و با مشورت و بررسی کافی آرایشگرتان را در انتخاب کنید. بعد از خواندن قرارداد مبلغ کمی را به عنوان بیعانه بپردازید. بهتر است در مورد پس گرفتن بیعانه هم سوالاتی بپرسید. بعضی از آرایشگاه ها تا چند هفته قبل از روز عروسی مبلغ بیعانه را با کسر درصدی پس می دهند و گروهی دیگر بیعانه را تحت هیچ شرایطی پس نمی دهند. پس اگر شک دارید به سرعت قرارداد امضا نکنید.بهتر است قرار داد در دو نسخه تنظیم شود، یکی برای شما ودیگری برای آرایشگرتان. مبلغ باقیمانده به طور معمول در روز عروسی تسویه می شود، کافیست یک عابر بانک از آقای داماد بگیرید!


قیمت ها را بسنجید

درمورد آرایش عروس نرخ ثابتی وجود ندارد. قیمت رزرو آرایشگاه عروس در نقاط مختلف شهر متفاوت است. آرایشگاه های معروف و اسم و رسم دار شمال شهر برای آرایش کامل عروس (شامل خدمات آرایش صورت، مو،ناخن و پاکسازی پوست) در حدود دو و نیم میلیون تومان پول می گیرند و این مبلغ درکنار اجاره تاج و تور، رنگ مو یا مش و اپیلاسیون گاهی به 3 میلیون تومان هم می رسد. گذشته از این ارقام نجومی، با مبلغی کمتر از اینها هم آرایشگاه عروس پیدا می شود. در برخی از آرایشگاه های معروف رنج قیمت در حدود یک و نیم تا دو میلیون است. اگر این مبلغ ها باز هم برایتان گران است به سراغ آرایشگران گمنام تری بروید که کارشان خوب است اما هنوز شناخته شده نیستند. در بین این آرایشگران قیمت پکیج کامل آرایش عروس از 800 هزار تومان تا یک و نیم میلیون تومان است. کمتر از این هم می توانید آرایشگاه عروس پیدا کنید اما بر روی حرفه ای بودن آرایشگر خیلی حساب نکنید.

این را هم بدانید که ممکن است در یک آرایشگاه بزرگ چند آرایشگر مختلف وجود داشته باشند که نرخ هر کدام شان برای آرایش عروس نرخ متفاوت باشد.قیمت ها به تجربه ومهارت آرایشگر و البته مارک لوازم آرایش مصرفی، بستگی دارد. باید از نزدیک عروس ها را نگاه کنید و پس از بررسی و مقایسه، ببینید کدام آرایش نسبت به قیمتش بیشتر می ارزد. گاهی اوقات آرایشگران فقط به دلیل اسم و رسم شان پول بیشتری می گیرند و منصف نیستند.


قبل از انتخاب آرایشگاه عروس، متن قرارداد را با دقت کنترل کنید

نرخ پایه معمولا شامل آرایش صورت، شینیون، مانیکور، پدیکور و فون بدن است.هزینه پاکسازی پوست، اپیلاسیون، رنگ مو و ابرو در برخی از آرایشگاه ها بطور جداگانه محاسبه می شود و در گروهی دیگر جزو پکیج کامل به حساب می آید. آرایشگران با انصاف یک آرایش اضافه برای عکس اسپرت یا مراسم پاتختی را به شما هدیه می دهند. به هر حال هنگام تنظیم قرار داد در زمینه موارد مندرج در قرار داد حساس باشید. موارد اصلی را با دقت کنترل کنید تا در روز عروسی مجبور به پرداخت هزینه اضافی نشوید. این را هم بدانید که تور و تاج عروس کرایه جداگانه ای دارند.
اگر موهای شما خیلی بلند نیست و شینیون های شلوغ و پر کار را دوست دارید بهتر است به فکر خرید اکستنشن های موی اضافی باشید. هزینه این موها هم به طور جداگانه محاسبه می شود.

تست گریم بدهید

یک اقدام خوب برخی از آرایشگران این است که یک هفته تا ده روز قبل از عروسی، زمانی را برای تست گریم عروس تعیین می کند. ممکن است این تست در قرارداد شما هزینه جداگانه ای داشته باشد اما می ارزد که برای آسایش خیال خودتان این هزینه را پرداخت کنید. اگر تاج و تور را بطور جداگانه تهیه کرده اید در روز تست گریم آنها را همراهتان داشته باشید. هنگام تست به اندازه کافی فرصت دارید تا نظرات تان را به آرایشگر بگویید و البته ببنید که چه نوع آرایش و کدام مدل مو به چهره شما بیشتر می آید. این روز بهترین زمان برای مشورت با آرایشگر است تا هر دو با همفکری هم به نتیجه دلخواه برسید. در این صورت استرس شما در روز عروسی کمتر می شود. البته درایران کمتر پیش می آید که آرایشگران این تست را برای شما انجام دهند اما با کمی جست و جو می توانید آرایشگرانی را پیدا کنید که در قراردادشان تست گریم هم دارند. این را هم بدانید که آرایشگران فقط بعد از تنظیم قرارداد اصلی این تست را برای شما انجام می دهند نه قبل از آن.

این نکات را به خاطر بسپارید

اگر در آرایش صورت وارد نیستید در کار آرایشگرتان زیاد دخالت نکنید. برخی از آرایشگر ها منعطف هستند و گروهی دیگر در روز عروسی با چند اخم و غر شما را ناراحت می کنند. پس قبل از تنظیم قرارداد باید ببینید که آیا آرایشگر مورد نظر تان می تواند خواسته های شما را برآورده کند؟ اگر از این موضوع مطمئن باشید دیگر لازم نیست مدام با آرایشگر جر و بحث کنید و از نتیجه کار راضی تر می شوید.
کمی قبل از روز عروسی لباس و زیور آلات تان را به آرایشگر نشان دهید تا آرایش را با آنها هماهنگ کند.
برای اینکه آرایش شما تا آخر شب دوام داشته باشد آرایشگر باید از زیرسازی محکمی استفاده کند و در پایان با کمک فیکساتور آرایش را ثابت نگه دارد. بهتر است از آرایشگر بپرسید که آیا از چنین ثابت کننده هایی استفاده می کند یا نه و از این بابت مطمئن شوید.
هر چقدر آرایش شما در روز عروسی به چهره واقعی تان نزدیک تر باشد، زیبا تر به نظر می رسید. به دنبال این نباشید که در روز عروسی خیلی تغییر کنید. مهم است که زیبایی های طبیعی چهره شما بیشتر به چشم بیاید.
اگر جزو عروس های سن بالا هستید آرایش ملایمی انتخاب کنید. آرایش زیاد سن تان را بالا تر نشان می دهد.

شما برای انتخاب آرایشگاه به چه مسائل دیگری دقت می کنید؟ نظر خود را در این رابطه با ما به اشتراک بگذارید.