درمان لاغری مفرط چیست؟

پرسش: 23 سالمه و 39 کیلو بودم رفتم باشگاه بدنسازی و پروتئین gain vit مصرف کردم. حدود یک کیلو و نیم اضافه شدم طی یک ماه. اشتهامم با قرص سیپروهپتادین بالا آوردم اما وزنم دیگه نمیره بالا. ببخشید که اینو میگم اما خروجیم ( دفع) بیشتر از ورودی ( خوردن) هست. ممنون میشم کمکم کنید. راستی آزمایش تیروئید هم دادم منفی بود. خیلی عذاب میکشم از لاغری.
پاسخ

پاسخ: دوست عزیز وقتی یک مورد لاغری مفرط مراجعه می کند اول از نقطه نظر پرکاری تیروئید و وجود انگل باید مورد بررسی قرار بگیرید. ظاهرا شما آزمایش اول را انجام داده اید و مشکل تیروئید نداشته اید. آیا آزمایش مدفوع هم تاکنون انجام داده اید ؟

اگر جواب آزمایش شما از نظر انگل هم منفی باشد باید به سراغ رژیم غذایی برویم. در مورد افرادی که لاغری مفرط دارند ژنتیک فرد و خانواده در اولویت است. همچنین به طور کل چاق کردن افراد کار سخت تری از لاغر کردن افراد است. چرا که اغلب ما با یک فرد کم اشتها، کم صبر در خوردن و البته تنبل مواجهیم که حاضر است ساعت ها گرسنه بماند اما مبادرت به خوردن چیزی نکند!!!
در رژیم غذایی افراد لاغر باید تعداد وعده ها و میان وعده ها را زیاد کرد و در عوض حجم وعده ها کم کرد و به این ترتیب از فرد بخواهیم از مواد غذایی کم حجم اما با کالری مناسب استفاده کند که هم اشتهایش بهتر شود و هم بتواند افزایش وزن داشته باشد.
در بهترین شرایط در صورت رعایت صحیح رژیم توسط فرد تا ماهی ٢-٣ کیلوگرم توسط رژیم غذایی می توانید افزایش وزن داشته باشید. در کنار رژیم غذایی افرادی که لاغری مفرط دارند باید روزانه از یک مولتی ویتامین کامل به همراه پودر گین آپ استفاده کنیم.

سالن عقد تهران

لطفا کمی صبر کنید...