اگر می خواهید آقای داماد به هنرمند بودن همسرش بیشتر افتخار کند، تخم مرغ های عید را خودتان رنگ کنید.

می‌گویند تخم‌مرغ رنگی نشانه زایش و باروری است. تخم‌مرغ رنگی، زیباترین بخش هفت‌سین است و اول از همه نگاه‌ها به آن می‌افتد. تزیین درست تخم‌مرغ‌ها می‌تواند نقطه عطف سفره شما باشد. بنابراین به تزئین آنها دقت کنید. اگر خودتان کمی هنر به خرج دهید همسرتان از ذوق و سلیقه شما بیشتر خوشحال می شود. پس اگر می خواهید برای اولین بار بعد از ازدواج سفره هفت سین بچینید از این ایده‌ها کمک بگیرید:

هر تخم مرغ یک رنگ

یک راه بسیار آسان و زیبا این است که هر تخم‌مرغ را یک رنگ کنید. یکی قرمز، یکی سبز، یکی آبی یا هر رنگ دیگری که دوست دارید. برای این کار می‌توانید تحم‌مرغ‌ها را با استفاده از رنگ‌های مخصوص که در بازار هست یا با آبرنگ و گواش رنگ کنید. یادتان باشد تخم مرغ پخته‌ای که با رنگ شیمیایی رنگ شده قابل خوردن نیست. می‌توانید تخم‌مرغ‌ها را با رنگ طبیعی رنگ آمیزی کنید مثلا اگر تخم‌مرغ را با کمی لبو بجوشانید، بنفش می‌شود. اگر آن را با سبزی‌هایی مثل جعفری یا اسفناج بجوشانید سبز می‌شود. برای رنگ زرد می‌توانید از زعفران و برای قهوه‌ای از قهوه استفاده کنید. از رنگ‌های مجاز خوراکی هم می‌توانید استفاده کنید. تخم‌مرغ‌هایی که ساده رنگ شده‌اند با روبان خیلی زیبا خواهند شد.

روی تخم مرغ نقاشی بکشید

اگر نقاشی بلد هستید می‌توانید تخم‌مرغ‌ها را نقاشی کنید. برای این کار می‌توانید از گواش یا ماژیک استفاده کنید. مداد رنگی و آبرنگ، رنگ‌های کم‌رنگ‌تری به شما می‌دهند. برای تزیین تخم‌مرغ‌ها می‌توانید روی آن‌ها پولک، روبان، گل‌های کاغذی، کامواهای رنگی یا پارچه و حتی غلاتی مثل لوبیا یا برنج بچسبانید.

چطور تخم مرغ را سوراخ کنیم؟

اگر بلد باشید تخم‌مرغ را سوراخ کنید می‌توانید با آن چیزی شبیه به درخت درست کنید یا حتی آن‌ها را سر چوب‌های بلند بزنید و درون لیوان بگذارید. برای این کار باید با نوک یک چاقوی کوچک، به 2 سر تخم‌مرغ ضربه بزنید تا یک سوراخ ریز درست شود. این کار را با دقت و آرامش انجام دهید تا تخم‌مرغ نشکند. بعد از آن یک چوب کبریت سوراخ را در سوراخ‌ها فرو ببرید و سعی کنید زرده را با سفیده قاطی کنید. تخم‌مرغ را روی یک کاسه بگیرید و با فوت کردن از یک سوراخ، محتویات را از سوراخ دیگر خارج کنید. بعد از آن با استفاده از سوراخ‌ها درون تخم‌مرغ را بشویید و از آن استفاده کنید.