گریپ فروت عضو کوچکی از خانواده مرکبات است و میتواند آرزوی بزرگ شما را برای رسیدن به تناسب اندام برآورده کند، فقط 12 روز با این میوه شگفت انگیز همراه شوید تا تاثیرش را ببینید.

تا به حال اسم رژیم گریپ فروت به گوش تان خورده است؟ اگر اضافه وزن دارید یا چاقید و دنبال راه حلی برای کاهش وزن سریع و سه سوته می گردید قطعا از آشنایی با رژیم گریپ فروت خوشحال می شوید چون می تواند شما را به هدفی که دارید برساند و از شما مانکن بسازد.

پروتئین بخور لاغر شو!

رژیم گریپ فروت برنامه غذایی است که بر مبنای مصرف زیاد پروتئین برنامه ریزی شده است اما در کنار پروتئین باید گریپ فروت و آب این میوه را هم در برنامه غذایی روزانه تان بگنجانید تا بتوانید به وزن مورد نظر تان دست پیدا کنید. در ضمن اگر فکر می کنید که این رزیم تازه ابداع شده و هنوز امتحان اش را پس نداده است و معلوم نیست که می تواند به لاغری کمک کند یا نه باید این نکته را از همین حالا بدانید که اولین بار این رژیم حدود 80 سال پیش برای کاهش وزن استفاده شد و از آن زمان تا کنون مشتریان زیادی داشته است چون می تواند در عرض 12 روز معجزه کند.

برای شروع رژیم گریپ فروت چه کنیم؟

1. اول از همه بدانید که وقتی رژیم گریپ فروت می گیرید اجازه دارید که خیلی از مواد غذایی را در برنامه روزانه تان داشته باشید اما به شرطی که کل کالری مصرفی تان بیش از 1000 تا نشود.
2. مصرف انواع ادویه ها و چاشنی ها هم در طول رژیم مجاز است و شما حتی اجازه دارید که کره یا سس های مختلف را هم روی غذای تان بریزید پس دیگر نگران بد مزه بودن غذاهای رژیم هم نباشید.
3. یکی دیگر از نکات مهم این رژیم این است که غذایی که طی دوازده روز می خورید نه باید خیلی سرد باشد و نه خیلی گرم و در دمای معمول و متعادل اتاق سرو شود.
4. در ضمن وقتی شروع به گرفتن این رژیم می کنید ظرف های آلومینیومی تان را هم دم دست بگذارید چون همه غذاهای رژیم گریپ فروت باید در این ظرف ها آماده شوند.
5. نکته آخر هم اینکه وقتی در یک وعده غذای نشاسته ای می خورید خوردن پروتئین تا حداقل 4 ساعت بعد برای شما ممنوع خواهد بود. از انجا که این رژیم پرپروتئین است بنابراین باید مصرف نشاسته محدود شود. البته منظورمان از نشاسته سبزیجات نشاسته ای است چون در این رژیم مصرف نان، شیرینی و سیب زمینی اصلا مجاز نیست.

چی بخورم؟ چی نخورم؟

1. قند، شکر، آب نبات، شکلات، آدمس های معمولی قنددارد، شیرینی، بیسکوئیت و کلا هر غذا یا خوراکی که در تهیه آن شکر استفاده شده باشد در رژیم گریپ فروت ممنوع است. 
2. در رژیم گریپ فروت می توانید انواع و اقسام سبزی ها را استفاده کنید به جز پیاز و کرفس چه به صورت خام و چه به صورت پخته. 
3. قبل از اینکه پای سفره یا سر میز بنشینید و غذا خوردن را شروع کنید باید یک عدد گریپ فروت یا یک دوم لیوان از آب این میوه را نوش جان کنید. 
4. روزانه فقط مصرف یک فنجان قهوه یا نسکافه بدون قند و شکر و شیر و یک لیوان آب مجاز است و باقی آب مورد نیاز شما از گریپ فروت و آب آن تامین می شود. 
5. مصرف روزانه پروتئین به ویژه گوشت و تخم مرغ را افزایش دهید. 
6. قرار نیست حجم غذایی که می خورید اهمیت خاصی داشته باشد. آنقدر بخورید تا سیر شوید. 
7. در طول روز شما فقط اجازه خوردن سه وعده غذای اصلی را دارید و خوردن انواع میان وعده ها حتی اگر سبزیجات باشند ممنوع است. 
8. قبل از خواب یک لیوان شیر کم چرب بنوشید. 
9. در رزیم گریپ فروت مصرف غذاهای سرخ شده از جمله گوشت های سرخ کرده در کره مجاز است.

یک روز رژیم گریپ فروت چطور است؟

صبحانه: 4 عدد سفیده تخم مرغ، دو تا سه ورق ژامپون مرغ یا گوشت، یک لیوان آب گریپ فروت 
ناهار: سالاد و سس فرانسوی یا مایونز + کباب + نصف یک عدد گریپ فروت 
شام: جوجه کباب یا استیک + سالاد همراه با سس مایونز + نصف یک عدد گریپ فروت 
قبل خواب: یک لیوان شیر